imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Kezünkben az iPhone XS és iPhone XS Max!

Nézd meg és olvasd el első benyomásainkat!

Hihetetlen meló egy Apple reklám leforgatása, de megéri


Március elején az Apple sokak szerint az év reklámjával állt elő. HomePod, FKA twigs, hangulatos zene – alapesetben csak ennyit lát belőle a néző. Most viszont egy mini dokumentumfilmből megtudhatjuk a teljes háttérsztorit. Jobb mint maga a reklám.

Az Apple mindig is híresen erős volt a reklámjairól, érezhetően nagy hangsúlyt fektetnek a hirdetésekre. Nem mondom, hogy sikerült túlszárnyalni a kedvenc ’90-es évekbeli Apple-reklámjaimat, de a mostani Welcome Home elég jól sikerült videó lett. Többen írták, hogy egyenesen az év eddigi legjobb darabjával van dolgunk.

HomePod hirdetésről van szó, így az üzenet értelemszerűen a zenéről szól. Főszereplőnk (FKA twigs – először én is azt hittem, hogy nem tudom ki ő, de ha rákerestek valószínűleg be fog ugrani) egy fárasztó nap után hazaérkezik a munkából; megkéri Siri-t, hogy játsszon valami zenét a HomePodon; leül a kanapéra búslakodni egy pohár Gin Tonic társaságában, majd teljesen magával ragadja a zene (Anderson .Paak – ’Til It’s Over). Ez abban nyilvánul meg, hogy egyre nagyobb lendülettel táncolgat a lakásban, ami közben a mozdulatainak megfelelően nyúlik, hajlik, csavarodik.

Ízlés kérdése, hogy kinek mennyire jön be, de nem is ez most a lényeg. A forgatásról készült ugyanis egy majdnem hét perces Behind The Scenes videó is, Danilo Parra rendezésében. Ez pedig százszorta izgalmasabbra sikerült mint maga a reklám.

Minden benne van. Ahogy FaceTime-on keresztül „felvételeztetik“ FKA twigst, aki hajnali kettőkor is olyan táncot lenyom, hogy csak nézel. Ahogy a rendező, Spike Jonze kifogyhatatlan lendülettel magyaráz, mászkál és dirigál (egy ponton még egy irodai széket is táncba kap). Ahogy kidolgozzák a kereográfiát és még sorolhatnám.

Személyes kedvencem az alakváltó lakás megtervezése. A reklámot látva azt hittem, hogy CGI az egész. Erre kiderült, hogy egyáltalán nem. Valóban felépítették a teljes környezetet, amit különféle karokkal, gombokkal és fogantyúkkal a látottakhoz hasonlóan lehetett mozgatni. Belegondolni se merek, csak ebben mennyi meló lehetett. VFX szinte csak az egybesimításhoz, és egy-két jelenetnél kellett – például, amikor magával táncol főhősünk.

A rendező, Spike Jonze és FKA twigs.

Nem is ragoznám tovább a dolgot, nézzétek meg, tényleg egészen megdöbbentő, mennyi kreativitás áll egy ilyen reklám mögött.

Forrás: AdWeek

De vajon minek fordítanak ennyi energiát az ilyen videók elkészítésébe, amikor a közösségi média felületeken sokkal olcsóbban, sokkal több embert érhetnének el. A kérdés meglehetősen komplex, ebben a cikkben taglaltuk az okokat.

Kifutó MacBook Pro modellek

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!