imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Hitman: Sniper – Montenegró a célkereszten át


A japán Square Enix az elismert GO sorozattal a mobiljátékok világában is jelentős szereplővé vált. Egy jóval olcsóbb, de hasonlóan népszerű munkájuk a Hitman Sniper, mely megjelenése óta stabil szereplő a letöltési toplistán.

Az App Store roskadozik a mesterlövészes daraboktól, a műfaj királya azonban kétségtelenül a Square Enix Montreal 2015 óta dédelgetett alkotása. Alacsony áron, korrekt grafikával, kötelező online jelenlét és elkerülhetetlen alkalmazáson belüli vásárlások nélkül nyújt tartós, lebilincselő játékélményt. Jól hangzik, és jó is!

A Hitman Sniperben a PC-n és konzolon már nagy múltú bérgyilkos, Agent 47 bőrébe bújunk, akinek ezúttal egy szál mesterlövészpuskával kell felülkerekednie célpontjain. Az alapkoncepció rendkívül egyszerű, a távcső célkeresztjének segítségével kell likvidálnunk ellenfeleinket.

Ehhez két pályát, és két játékmódot kapunk, ami így elsőre karcsúnak hangzik, belevágva viszont meglepő, hogy mennyi mindent sikerült kihozni belőle. Aki ismeri a Hitman sorozatot, az tudja, hogy ezek fifikára építő akciójátékok, ahol nem a gyilkolás mennyisége, hanem a kivitelezés koreográfiája számít. Ez az a filozófia, ami itt is megjelenik, s ami kétségtelenül Hitmanné teszi ezt az alapvetően egyszerű mesterlövészes darabot.

A cselekmény helyszíne egy képzeletbeli luxusház Montenegróban, ahol illusztris vendégek, pincérek, és fegyveres őrök nyüzsögnek. Küldetéseink során e a hatalmas épületben fogjuk levadászni a szerződésekben megjelölt célpontokat, ami legtöbbször csak pár másodperces feladat lenne, ezért mindig akad valami csavar is. Az egyes megbízásokon csak akkor juthatunk túl, ha teljesítjük az összes megjelölt kritériumot, amihez nem elég ügyesnek lenni, gondolkodni is kell.

A pálya ugyanis meglehetősen összetett. Az őrök egyedi útvonalakat járnak be, s ezek mentén mindenféle baleset (pl. felrobbanó gázmelegítő, leszakadó korlát) érheti őket, melyek előidézéséért természetesen mi leszünk a felelősek. Bizonyos pontokon úgy végezhetünk velük, hogy testük rejtett helyre zuhanjon, így gondoskodva észrevétlenségünkről.

Némelyikük rádióval a kezében mászkál, és képes riasztani a többieket, ha valami gyanúsat észlel. Egyes tárgyakat szétlőve el is csalhatjuk őket posztjuktól, ezzel új lehetőségeket nyitva meg. Célpontjaink, a gengszterek és a kétes ügyletekben utazó üzletemberek nem mindig bukkannak fel azonnal, gyakran várni kell rájuk. Leterítésük után tíz másodperc telik el, míg az Ügynökség emberei kivonnak minket a műveleti területről.

Ez lényegében azok a tényezők, melyekkel a készítők variáltak a küldetések kritériumainak megadásánál. Olyan kihívásokra kell gondolni, mint hogy idézzünk elő három balesetnek látszó halált a célpont likvidálása mellé, esetleg szerezzünk öt fejlövést a kivonásig tartó másodpercekben. Teljesítésükhöz egyre jobban meg kell ismernünk a montenegrói villa minden apró zugát, az őrök szokásait, és csakis ezeket kombinálva győzhetünk.

A játék semmire sem mutat rá, mindent nekünk kell megfigyelnünk. A kifinomult megoldásokért jóval több pontot kapunk, ezeket alkalmazva előkelőbb helyre léphetünk a menüben elhelyezett eredménytáblán. A fejlesztők tehát a mennyiség helyett a minőségre utaztak, és az egyetlen fő pályát sikerült olyan sokrétegűvé varázsolniuk, hogy hosszabb távon is leköti az embert.

A megbízásokért pénzt és alkatrészeket kapunk, melyet fegyverek megvásárlására és fejlesztésére használhatunk. Az okos beruházás meghálálja magát, a komolyabb puskákhoz tartozó különleges képességek és kiegészítők jelentősen enyhíthetnek feladataink nehézségén. Ha így sem boldogulunk, akkor sincs baj, mert a kapott pénzért akár át is léphetjük a nem kívánt küldetéseket.

Ha esetleg megunnánk a balkáni gengsztervadászatot, bónuszként ott a Death Valley is, amely egy zombi mód, ahol a hullámokban támadó rémségeket kell visszatartanunk egy elhagyatott, sivatagi gyártelepen. Ez teljesen más élmény, mint a montenegrói kihívások, mivel egészen eltérő játékstílust követel.

A változatosság egyébként nem vész el teljesen, a Hitman Sniper rengeteg bohókás szezonális frissítést kap, amelyek kissé aktualizálják Montenegrót. Karácsonykor például felbukkannak a színes égősorok, s az őrök is mikulássapkába bújnak. A grafika szerencsére jól tartja magát, hiába a 2015-ös megjelenés, a játék még ma is szépen mutat. Az optimalizálás kiváló, a látványhoz képest alig meríti a telefont, s a melegedés is elhanyagolható. Online jelenlétet szerencsére nem igényel, így bárhol, bármikor élvezhetjük.

A Hitman Sniper melegen ajánlandó tétel, pláne azért a 99 forintos árért, amelyen rendszerint kínálják. A 150 küldetés teljesítéséig bőven bele lehet tolni néhány órát, amivel máris tovább szórakoztat, mint sok 1 800 forintos alkotás. Az egyetlen kellemetlensége, hogy minden indításkor fizetős fegyverek beszerzésére buzdít, holott a kampány simán letudható alkalmazáson belüli vásárlások nélkül is. Ha kipróbálnál egy olyan akciójátékot, amely remek érzékkel ötvözi az ügyességet és a gondolkodást, ne habozz tovább, megtaláltad!

iPhone XS + AirPods

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!