imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Megjöttek az októberi Keynote meghívói

Kövesd velünk az eseményeket!

Hivatalos iPhone 7 javítási program a „nincs szolgáltatás“ hibára


Néhány külföldön vásárolt iPhone 7 egy alaplapi alkatrész hibája miatt akkor is a „Nincs szolgáltatás“ feliratot jeleníti meg, ha egyébként van térerő. Az Apple most javítási programot indított a probléma elhárítására.

Az Apple hivatalos közleményt adott ki, amelyben elismerik, hogy bizonyos iPhone 7-ek akkor sem találnak térerőt, ha az egyébként rendelkezésre állna. A problémát egy hibás alkatrész okozza, aminek javítását az Apple egy hivatalos javítási program keretein belül vállalja. Mielőtt belemennénk a részletekbe, fontos leszögezni, hogy:

a Magyarországon hivatalos forrásból vásárolt készülékeket egész biztosan NEM érinti a probléma

A problémás modelleket ugyanis 2016 szeptembere és 2018 februárja között gyártották, és csak Kínában, Hong Kongban, Makaóban, az Egyesült Államokban illetve Japánban forgalmazták őket. Magyarországon tehát hivatalos forrásból ilyen készülék nem került a felhasználókhoz. Ha az érintett országokban, vagy itthon “okosba” vetted a készüléked (ami többek között például az ilyen esetek miatt sem ajánlott), akkor a hivatalos Apple szervizpartnerek, így az iSTYLE szervize is – egy bevizsgálást követően – elvégzi a javítást.

Feltéve, hogy az Apple jóváhagyja a kérelmet. A közleményben ugyanis megemlítik, hogy az Apple korlátozhatja a javítást arra az országra, ahol a készüléket vásárolták. Tehát a Makaóból származó szürkeimportos termékekkel meggyűlhet a gondja az óvatlan vásárlónak.

Azt, hogy jogosult vagy-e a javításra, a készülék hátlapján található modellszám alapján ellenőrizheted. Ha A1660, A1779 vagy A1780 figyel a hátoldalon, akkor az első értékesítéstől számított két éven belül élhetsz a lehetőséggel. Ha ezzel a problémával korábban már jártál hivatalos szerviznél, akkor az Apple e-mailben fel fogja venni veled a kapcsolatot a költségek visszatérítésével kapcsolatban. Ha erre március végéig nem kerülne sor, akkor neked kell felkeresned őket. Nem hivatalos szerviznél végzett javításra nem vonatkozik az ajánlat.

A tanulságot hadd foglaljuk össze Bartók Béla Cantata Profana című kórusművének egy csonka idézetével: csak tiszta forrásból!

Ha már itt tartunk, érdemes még megemlékezni egy másik marginális problémáról. Az iPhone X tulajdonosok egy része arra panaszkodik, hogy a bejövő hívást fogadó képernyő túl lassan jelenik meg. Kicsöng a telefon, de semmilyen módon nem tudják felvenni vagy lerakni, csak miután magához tért a készülék, ami sokszor már túl későn van. Az Apple azt nyilatkozta, hogy vizsgálja az esetet.

Valószínűleg nem globális problémáról van szó, a nagy magazinok egyike sem tudta reprodukálni a hibát, ami egyébként nálunk sem jelentkezett. Feltehetőleg tehát ez is csak bizonyos szériát érint. Ha az Apple kiderített mi történt, frissítjük a cikket.

BTS

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!