imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Megérkezett az AirPods Pro

az Apple legújabb fülese!

Hogy is került a Biztonsági kódok automatikus kitöltése funkció a készülékekbe?


Ha valaha használtál már kétlépéses hitelesítést bármilyen weboldalon és alkalmazásban – és ugye mért ne tetted volna, hiszen évek óta erre buzdítunk mindenkit -, akkor pontosan tudod, hogy milyen jól is, hogy a vállalat bevezette a Biztonsági kódok automatikus kitöltése funkciót.

A dolog lényege, hogy kétlépéses hitelesítés esetén nem kell megjegyezned, leírnod, oda-vissza váltogatnod az appok közt, hogy beírhasd a megfelelő kódot a megfelelő mezőbe. Az iOS 12-ben bevezetett funkciónak hála, a Safari már képes felismerni az üzenetben érkező kódokat és azonnal egy pop-up ablakban felajánlani a használatukat. Ha neked eddig nem működött, akkor irány erre, hogy megnézhesd mi is a gond.

A téma most úgy került elő, hogy az Apple egyik szoftveres mérnöke, Rick Mondello tweetben válaszolt egy random felhasználónak, aki a funkciót éltette. A válasz pedig egy egészen érdekes történetet tartalmazott.

Bár a tweet folyam kicsit hosszú, érdemes végigolvasni. Megpróbáljuk belőle összefoglalni a leglényegesebb mozzanatokat. Ugyanis ki tudhatna többet a funkció fejlődéséről, ha nem Ricky, aki magát a saját oldalán, olyan szoftverfejleszőt mérnöknek vallja az Apple-nél, aki a hitelesítéssel és Safari fejlesztésével foglalkozik.

A tweet folyamból kiderült, hogy a Biztonsági kódok automatikus kitöltése funkció egy sokkal nagyobb és nemesebb projekt részeként került egyszer csak bedobásra a ötletbörzén. De mivel az a projekt nem került véglegesítésre, így a csapat visszatért ehhez a “részfunkcióhoz” immár egészként.

Image result for two factor authentication

Mondello természetesen nem egyedül szeretné learatni a babérokat, hiszen egy egész csapat állt a funkció fejlesztése mögött. De arra különösen büszke, hogy egy olyan opciót hoztak létre, mely teljes egészében az adatvédelmet helyezi a központba és segíti elő. Azzal, hogy egy olyan lehetőséget teremtettek a még kiemelkedőbb biztonságra, ami nem kívánt semmilyen változtatást az alkalmazásfejlesztők részéről és még a felhasználók adatait (pl. telefonszám) sem kell kiszolgáltatni hozzá harmadik fél felé.

Néha véletlenekből lesznek a legjobb megoldások…

iPhone XR akár 0 Ft önrésszel és 0% THM-mel

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!