imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Nyílik az iSTYLE adventi naptára

Bomba jó karácsonyi ajánlatok az iSTYLE-tól!

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Hurrá, többé nem olvassa el a leveleinket a Google!


A keresőóriás Google jelentősen átszabja az ingyenes Gmail fiókokra alkalmazott irányelveket, jelentette be pénteken Diane Green, a Google Cloud alelnöke. Szinte hihetetlen, de talán végre nem olvassa majd senki más a magánlevelezéseinket rajtunk kívül…

Mostanában egészen furcsa módon változik a cég üzletpolitikája. A múlt hónapban például azzal az ötlettel álltak elő a Google-nél, hogy hirdetéseket blokkolnának a Chrome-ban. Nemrégiben pedig azzal folytatták, hogy mi lenne, ha nem monitoroznák az ingyenes Gmail fiókok tartalmát, azaz a cég ígérete szerint a jövőben a privát e-mailek tartalmát nem használnák fel reklám célokra.

A hír egy kicsit összetettebb, mint ahogy az elsőre tűnik. A Google nem lett hírtelen sokkal gátlásosabb cég, és az sem teljesen igaz, hogy mostantól semmilyen szkenner algoritmus nem lesz jelen a Gmailben. Csupán arról van szó, hogy egy olyan “szolgáltatást” vezetnek be az ingyenes fiókokra vonatkozóan, ami eddig csak a céges felhasználóknak szánt G Suite-ra volt jellemző.

A Gmail-nek jelenleg 1,2 milliárd felhasználója van, ám ami ennél is fontosabb, hogy nagyjából 3 millió cég fizet elő a G Suite szolgáltatásra, ami jelentősen megnövelte a cég e-mail klienséből származó bevételeit. Pontos adatokat nem árult el a Google, azt viszont tudjuk, hogy az “egyéb bevételek” kategóriában 3,09 milliárd dollár bevételt szerzett a keresőóriás az idei év első negyedévében (ide tartozik a G Suite is), ami 49%-os növekedést jelent az előző évhez képest.

Éppen ezért a Google ezentúl kiemelt figyelmet fordít az üzleti felhasználókra, és nyilván tovább szeretnék növelni azoknak a táborát, akik extra szolgáltatásokra fizetnek elő és nem csak ingyen használják a cég egyes termékeit. A döntés, miszerint a Google a jövőben nem fogja reklámcélzattal átfésülni az e-mailjeinket, egy sokkal megbízhatóbb cég benyomását keltheti a céges felhasználók számára.

Ez nem teljesen jelenti azt, hogy innentől aztán egyetlen szkenner robot sem fog belelátni az e-mailekben, hiszen a Gmailnek van jó néhány olyan funkciója, amiről rengeteg felhasználó még csak nem is tud. A Google-t nem csak azért foglalkoztatja, hogy miket tartalmaznak a leveleink, hogy később jól célzott reklámokkal bombázzon, hanem azért is, hogy személyre szabhassa más szolgáltatásainak viselkedését.

Például a Google app (androidosok előnyben) pontosan tudja, hogy mikor és melyik járatra szól a repülőjegyünk, így értesít, ha esetleg késik vagy törölték a járatunkat. Hasonló módon, az e-mailek alapján képes a Google Calendarhoz hozzáadni az éttermi foglalásainkat. Ez egy kicsit ijesztően hangozhat, de ha egy olyan cég kezébe kerülnek ezek az adatok, amelyikben megbízunk, akkor ezek a funkciók jelentősen meg is könnyíthetik az életünket. Kérdés, hogy a Google ilyen cég-e.

Illetve az is kérdéses, hogy a Google effektíve olvassa-e az e-maileket vagy csak kulcsszavakat keres. Jelenleg biztos, hogy ez utóbbi történik, de a cég 2015 óta komoly pénzeket költ az MI (mesterséges intelligencia) kutatására, amit többek közt az e-mailezésre használnak fel. Az intelligens keresőrobotok korában pedig felszínes keresés helyett idővel akár értelmezni is lehet majd a privát e-maileket.

Forrás: Bloomberg és Variety

Ha érdekesnek tartod az Apple világát és szívesen olvasnál a jövőben is vicces, érdekes cikkeket a témával kapcsolatban, akkor kövesd nyomon az iMagazin Shuffle-t!

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!