imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Csatlakozz az iMagazin csapatához!

Új cikkíró kolléga kerestetik

Hyperforma: Gyönyörű sci-fi Oroszországból


Az idősebb gamerek szép emlékeket ápolnak az 1976-os Breakoutról, mely megjelenése óta már több ezer faltörős alkotást inspirált. Mai ajánlónk iOS-exkluzív alanya is egy ezek közül, ám rendkívül igényes tálalásában egy alaposan kicsavart koncepciót kapunk.

Sosem könnyű eldönteni, hogy pontosan mi az a plusz, amitől egy játék kiemelkedik kortársai tömegéből, hogy aztán legendává nemesedve követeljen helyet az örökkévalóság csarnokában. Az biztos, hogy a rombolásra fókuszáló klasszikus, a Breakout is ebbe az elit klubba tartozik. Megszámlálni is nehéz, hogy hány változata született már az évek során, a fejlesztők és a közönség sem tud igazán ráunni az ötletre. A kurszki NORDUNIT tagjainak szeme előtt is e klasszikus lebegett, mikor megálmodták a Hyperformát.

Gyönyörűen kivitelezett alkotásuk ugyanis alapjában véve a Breakout huszonegyedik századi újragondolása, melyben ide-oda cikázó főhősünkkel amortizáljuk a középen lebegő konstrukciókat, míg el nem jutunk azok centrumába. A csavart az adja, hogy karakterünk csak két dimenzióban mozog, míg az elpusztítandó alakzat már háromdimenziós.

A játék kulcsa, hogy ezt a folyamatosan változó, különböző tulajdonságú elemekből álló központi objektumot forgassuk úgy, hogy minél könnyebben kiüthessük a végső darabot. Hardcore nehézségi fokozaton ezzel párhuzamosan a pálya szélein mozgó csapdák is megjelennek, melyeket érintve azonnal elhalálozunk.

A játék kulcsa, hogy ezt a folyamatosan változó, különböző tulajdonságú elemekből álló központi objektumot forgassuk úgy, hogy minél könnyebben kiüthessük a végső darabot. Hardcore nehézségi fokozaton ezzel párhuzamosan a pálya szélein mozgó csapdák is megjelennek, melyeket érintve azonnal elhalálozunk.

Ez önmagában is egy érdekes koncepció remekül élvezhető játékmenettel, de nem biztos, hogy elég lenne ahhoz, hogy kiemelkedjen. A Hyperforma különlegességét az adja, hogy a jól eltalált mechanizmus mellé korrekt történetet, gyönyörű látványt, és kiváló hangzásvilágot is nyújt.

Az átvezető animációkban elmesélt sztori szerint egy letűnt civilizáció Ősi Hálózatát szeljük át a titokzatos Princess nevű felhasználó nyomába eredve, a kibertérben küzdve pedig feltárul előttünk a Hálózat megalkotóinak rejtélyes sorsa. Az egyes pályák úgy illenek ebbe, hogy a hackelés folyamatát hivatottak szimbolizálni. Ha a teljes narratívát fel akarjuk deríteni, ahhoz minden szintet az előre megadott kritériumok szerint kell teljesítenünk.

Az egésznek nagyon markáns sci-fi hangulata van, nem is véletlenül: a fejlesztők William Gibson, Dan Simmons és Peter Watts írókat jelölték meg inspirációként. Dicséretes, hogy nem dőltek hátra, és nem csak egymásra dobálták az elkészített pályákat, ahogy annyi hasonszőrű appnál látni ezt. A történet hozzáadása remek húzás, mert tartós motivációt biztosít a 80 pálya és a bossharcok maximális teljesítéséhez. Bizony, az út során még néhány főellenségbe is belebotlunk, akiket egy különálló minijáték keretében győzhetünk le.

Ami a látványt illeti, a Hyperformában egy újabb Unity motoros remekművet tisztelhetünk. A kiemelkedő minőségben megrajzolt háttereken elhelyezett kihívások változatos fényekben fürödve kelnek életre, a képernyőn cikázó színes csóvák és izgő-mozgó objektumok szinte kényeztetik a szemet. Ahogy haladunk a történet fejezeteiben, úgy teszünk szert újabb képességekre, amelyek használata tovább fokozza a vizuális effektek mennyiségét.

Az én személyes kedvencem a pályaválasztó menü volt, ahol sikerült egy egyszerű lista átfutását is élményszerűvé tenni. Akit érdekel, az megtekintheti a fejlesztési napló kulisszatitkait a kezdetben Cubenoid néven futó koncepcióról. Az optimalizálás egyébként jól sikerült, a látványhoz képest nem melegszik túlzottan a telefon, így a merülés sem vészes.

Az egyedi atmoszférát a hangok koronázzák meg. Rögtön az első indításkor figyelmeztetést kapunk, hogy a teljes élmény érdekében használjunk fejhallgatót, s ez szerencsére több afféle költői túlzásnál. Az effektek pont olyan jók, ahogy egy prémium címtől várjuk, az üdvösséget azonban a 15 tételből álló retrofuturisztikus dalválogatás hozza el. Ez direkt a játékhoz készült, külön is hozzáférhető, az Apple Musicon bele lehet hallgatni.

A Hyperforma minden egyes mozzanatán utolérhető a fejlesztők törődése, valódi szerelemprojektjük lehetett ez a játék. Megjelenése óta serényen frissítgetik, még a pályák kínálata is bővült. iPhone és iPad mellett Apple TV-n is elérhető, mindenképpen ajánljuk beszerzését.

Apple iPad Pro 10,5

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!