imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Saját csatornánkra költözünk

Like-olj és kövess minket!

Így ellenőrizd a megnyugvási pulzusod Apple Watch-csal!


Apple Watchod számtalan szempontból óvja egészséged és elősegíti annak megőrzését. Az évek során a pulzusmonitorozás egyik meghatározó eleme lett az óra funkcióinak. Most azonban egy kevésbé ismert és használt, de annál fontosabb lehetőséget mutatunk be.

Ugyan néha úgy érezheted, hogy már a csapból is az folyik mennyire fontos szíved egészségére odafigyelned. Ez (sajnos) valóban így van. Mi is többször írtuk már, hogy szíved ügye valóban az Apple szívügye és hogy a vállalat okosórája elsősorban nem is egészségorientált eszköznek készült, mégis ebbe az irányba tolódtak el a fejlesztések.

Az óra önmagában végtelen lehetőségeket rejt különböző mérések elvégzésére, talán az egyik legtöbbet használt az edzések monitorozása és persze a 0-24-es pulzus kontroll. De ezek mellett – egyben ezeket ötvözve – van egy mérőszám, melyre talán igen kevesen fordítanak figyelmet, ez pedig a megnyugvási pulzusszám.

A mérőszám már a watchOS 4-től ott figyel az Edzés alkalmazásban, de szinte biztos, hogy rendszeresen te is elsiklasz felette. A megnyugvási pulzus (Heart Rate Recovery – HRR) azt mutatja meg, hogy az edzés befejeztével milyen gyorsan áll vissza pulzusod az átlagos nyugalmi értékre.

Megnyugvási pulzus mérése során két értéket mutat az órád a Regenerálódás szekcióban, az egyik a pulzusszámod csökkenése 1 perccel az után, hogy ráböktél az edzés vége gombra, a másik pedig ugyanezen érték 2 perccel az edzés vége után. És, hogy mekkorának kell lennie ennek az értéknek?

A normál pulzus „zuhanás”

  • 1 perccel az edzés vége után: 15-20 BPM
  • 2 perccel az edzés vége után: 22-52 BPM

Természetesen nem kell azonnal kardiológushoz rohannod, ha órád nem a fenti értékeket mutatja, mivel számtalan körülmény befolyásolhatja akár a napi értékeidet, teljesítményed. Most pedig mutatjuk, hogyan ellenőrizheted te is hogyan alakul a megnyugvási pulzusod 1-1 edzés után.

  • Pattintsd fel az órád és indítsd el az Edzés alkalmazást.
  • Nyomd le a kiválasztott edzésed, majd, amikor végeztél a szokásos jobbra húzással állítsd le a mérést.
  • Amikor megjelent az edzésed összesítése, görgess le a pulzus részhez.
  • A szívecskés ikonnal lépj át a Pulzusszám alkalmazásba vagy simán keresd az alkalmazások közül.
  • Itt új menüpontok jelennek meg, melyek csak edzés után láthatók. Válaszd az Edzés lehetőséget.
  • Futtasd le a tesztet, ami kb. 3 percig tart. Fontos, hogy eközben, ha van rá lehetőség ne mozogj túl sokat, mert akkor a szíved is lassabban nyugszik meg és ez megmásíthatja az eredményeket.
  • Ha megvolt az mérés, akkor az alkalmazás legaljához görgetve egy nagyon szép (remélhetőleg) csökkenő neon pöttyös grafikon mutatja, hogyan regenerálódott a szívverésed, valamint az edzés utána 1. és 2. percben mért csökkenést számszerűsítve is láthatod.

Fontos megjegyeznünk, hogy bármennyire pontos és megbízható az óra, továbbra sem orvosi eszköz. Azonban hosszú távon mindenképp remek indikátora lehet bármilyen problémának. Hisz a Watch önmagában is már nem egyszer mentett életet.

A te szíved hogyan teljesít az edzések után?

iPhone Ajánlatok

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!