imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Szómágia

Itt a legújabb magyar iOS játék!

Így ünnepelt az Apple: az elmúlt évek karácsonyi reklámjai


Az Apple minden évben kiad egy kisfilmet az ünnepek alkalmából, melyek 2013 óta a termékek helyett inkább a hangulatra fókuszálnak. Az idei spot kissé szomorkásra sikeredett, na de hogy volt ez korábban?

A cupertinóiaknál régi hagyománynak tekinthető, hogy karácsonykor szezonális reklámokkal jelentkeznek. Az Under the Covers című 2010-ben az iPhone 4 FaceTime-képességét promózta, a 2011-es alkotásban már Siri segítette a Télapót, 2012-ben pedig az iPad került a középpontba. Az egyik legjobb viszont az iPodok seregével támadó 2006-os mű, hiszen ez mai szemmel már szédületes retro-élmény, már csak az Igazából Szerelem betétdala miatt is.

Hat évvel ezelőtt viszont kissé finomodott a cég stratégiája. A reklámok kisfilmekké vedlettek át, s az Apple eszközei többnyire kevésbé hangsúlyosan, afféle kiegészítőként jelentek meg a fő témán belül. 2013 óta már több mint tízpercnyi anyag gyűlt össze, így az ünnepre való tekintettel érdemes lehet feleleveníteni őket.

2013 – Félreértve

A 2013-as, Emmy-díjas reklám első felében egy idealizált vidéki karácsonyozást láthatunk havazással, önfeledten játszó gyerekekkel és mosolygó nagymamával. Az összképet csak a telefonjába mélyedő tinédzser rontja el, ám a végső csavarban lelepleződik, hogy csak azért volt ennyire visszahúzódó, mert egy remek filmet vágott össze az eseményről. Szóval van még remény, ezek a fránya fiatalok is képesek átérezni az ünnepet két Cut the Rope-pálya között!

2014 – A duett

2014-ben az idősek iránti tiszteletre helyeződött a hangsúly. A sztori szerint a főszereplő megtalálja nagymamája fiatalon rögzített énekhangját egy ősrégi bakeliten, majd sok-sok gyakorlással elkészíti a dal duettesített, modern változatát. A nagyszülő persze meghatódottan, nosztalgiázva hallgatja vissza a végeredményt, mi pedig már tudjuk, hogy egy jól eltalált kreatív ajándéknak nem lehet párja.

2015 – Stewie Wonder a házban

A 2015-ös film egy valódi slágert, Stewie Wonder 1966-os Some Day at Christmasét dolgozta fel személyesen a nagyágyú bevonásával. Az Andra Day hangján megszólaló szöveg csaknem 50 évvel az eredeti megjelenése után is aktuális volt, hiszen mi másra vágyhatnánk, mint békére, szabadságra, jólétre és boldogságra?

2016 – Egy szörnynek is jár a szeretet

A Frankenstein’s Home for the Holidays az Apple talán legjobban eltalált reklámja. A hangulatos csehországi helyszíneken forgatott mű igazi karácsonyi mese a híres szörnnyel megbékélő falusiakról…és az iPhone 7 kamerás képességeiről.

2017 – Lengedezés a hóban

2017-ben sem szakadtunk el a csehektől, akkor éppen Prága havas utcáira kalandoztunk, ahol két fiatal a táncban talált egymásra, miközben Sam Smith a rá jellemző őrülten magas hangon énekelt a szakítás fájdalmairól. A főszereplők szédületes táncmozdulatait a vezeték nélküli AirPods megjelenése tette lehetővé.

2018 – A megosztás öröme

Adott egy törékeny művész, aki csak a fióknak (illetve egy szerény doboznak) alkot, mert fél az emberek reakcióitól. A kutyája megelégeli a dolgot, s az ablakot kinyitva elintézi, hogy a karácsonyi vásár közönsége is felfedezhesse gazdája tehetségét. A Pixar stílusát idéző animációs filmmel az Apple igazán kitett magáért, a háromperces hangulatbomba remek kísérő az ünnepekhez.

Neked melyik a kedvenc Apple-reklámod?

iPhone XR akár 0 Ft önrésszel és 0% THM-mel

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!