imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Érkezik az új iPad Pro

Magic Keyboarddal és minden földi jóval!

Ingyenes Facebook-hirdetéseket kapnak a koronavírus ellen harcolók


A koronavírus jelenleg az emberiség legégetőbb problémája, így azonnali megoldásokra van szükség. A Facebook éppen ezért minden segítséget megad a vírus ellen küzdő szervezeteknek. 

Közel 100 000 fertőzött, több, mint 3 200 halott. Bárki bármit gondol a pánikkeltésről, vagy éppen az adatok helyességéről, ezek a számok egy olyan világjárványhoz tartoznak, melyet illik komolyan venni. Ha eltűnik a meleg évszak érkeztével, ha nem. A COVID-19 kódjelű vírus ugyanis már több, mint 70 országban, köztük hazánkban is felfedte magát. A pontos, szinte azonnal frissülő adatokat szerda óta akár magyarul is követhetjük.

A megfelelő világszervezetek, köztük a WHO, az UNICEF vagy éppen a CDC gőzerővel küzdenek a vírus ellen, valamint az eddig okozott károk helyrehozásán. Mindebben pedig rettentő nagy szerepe van az információátadásnak, mely hihetetlenül nagy mértékben segítheti a vírus visszaszorítását. A kézmosás helyes módjának elterjesztése, a prevenciós lehetőségek ismertetése, a védőfelszerelések megfelelő használatának részletezése mind-mind olyan teendő, mely a felsorolt szervezetek feladata, és melyek akár egy totális világgazdasági összeomlást, és egy milliós számú áldozatokkal járó katasztrófát akadályozhatnak meg.

A Facebook, élén Zuckerberg pedig úgy döntött, minden segítséget megad nekik ehhez: ebben az esetben hirdetések formájában. A Facebook ugyanis credit formájában ingyenes hirdetési lehetőséget biztosít a WHO-nak, az UNICEF-nek, a CDC-nek és minden hozzájuk hasonló helyi szervezetnek, hogy a megfelelő információk utat találjanak a Facebook sűrűjében, és a lehető legtöbb emberhez eljuthassanak. Zuckerberg szerint annyit, amennyi csak szükséges. Ha egyébként rákeresel a COVID 19 kifejezésre, kapásból a helyi egészségügyi szervezethez (itthon a WHO oldalára) irányít a Facebook.

A Facebook ezen felül az álhírekkel is komoly harcot folytat. Ilyenkor szinte elkerülhetetlen módon egyből megérkeznek a kamuoldalak és a nem valós híreket tartalmazó posztok. Ezek ellenőrzése, cenzúrázása igen komoly feladat, a mesterséges intelligencia mellett több száz alkalmazott dolgozik a kiszűrésükön.

A Facebook nem az egyetlen, aki ingyenes szolgáltatásokat kínál ezekben az időkben. A Google a Hangouts nevű programot tette ingyenessé július 1-ig minden G Suite ügyfél számára, a Microsoft pedig 6 hónapos ingyen próbaverziót kínál a prémium szintű Microsoft Teamshez. Látható tehát, hogy a komoly adományok mellett minden nagyvállalat igyekszik ott segíteni, ahol tud, persze az ésszerűség határain belül maradva.

Forrás: The Verge

Találkoztál már a WHO-s hirdetéssel?

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!