imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Megérkezett az AirPods Pro

az Apple legújabb fülese!

Instagram mint hírforrás?


Az Instagram már nem csak az exhibicionisták és a botcsinálta fotósok játszótere, hiszen egyre népszerűbb azok körében is, akik menekülnének a Facebook elöregedni látszó közösségéből. Egy új startup a növekedést látva a hírszolgáltatás megreformálására használná a platformot.

Az internetes híroldalak felvirágzásakor még a papíralapú média haláláról szóltak a jóslatok. Az újságok végül mégsem tűntek el, azonban tény, hogy a több száz éven át domináns hagyományos sajtó azóta is a túlélésért küzd. A közösségi média szerepének növekedésével sokak szerint hasonló folyamat kezd lejátszódni, ám ezúttal a diadalukba belekényelmesedett online tartalomszolgáltatók húzzák a rövidebbet.

A jelek szerint ugyanis egyre inkább a közösségi oldalak válnak az emberek elsődleges tájékozódási forrásává, remek példa erre a 2016-os amerikai elnökválasztási kampány, ahol a Facebookon keringő álhírek meglepő mértékben befolyásolták a közvéleményt. Emily Sheffield a British Vogue egykori szerkesztőjeként bizonyára érzékelte a változó szélirányt, s ezért is juthatott eszébe, hogy a linkelgetést kihagyva az információkat a lehető legközelebb kell vinni a közönséghez: egyenesen az Instagramra.

A #ThisMuchIKnow névre keresztelt startupja egy közönséges felhasználói fiókra épül, amely a csücsörítős szelfik és az autó kormányán fotózott körmök helyett a hírekre helyezi a hangsúlyt. A témák között mindent megtalálunk az Oscar-gálától a brexiten át a gazdasági beszámolókig. A projekt ugyan még gyerekcipőben jár, de az már most látszik, hogy Sheffieldék nagyon is értik a platformot.

A thismuchiknowglobal felhasználónéven elérhető szolgáltatás ügyesen használja ki az Instagram adottságait. A napi történetet folyamatosan bővítik aktuális, szigorúan rövid hírmorzsákkal és képekkel, a rögzített bejegyzésekben pedig többnapos időszakokra bontva tálalják a közelmúlt eseményeit. Ehhez jönnek a normál posztok, ahol a képek alatt kicsit bővebben is írnak a felkínált témákról, de közel sem olyan hosszan, mint ahogy azt a hagyományos hírforrásoktól megszoktuk.

Elsőre furcsa ezt egy olyan platformon látni, amit minden elemében az emberek magamutogatási kényszerére húztak fel, de jobban belegondolva mégis adja magát az ötlet. A tömény, látványos képekkel és színes feliratokkal prezentált tartalmak kiválóan passzolnak a nagyközönség egyre kurtuló koncentrációs képességéhez, s annak is sokan örülhetnek, hogy el sem kell hagyniuk az appot az információk begyűjtéséhez. Mindezen felül rendkívül praktikus, hogy az egész az Instagram motorján keresztül kel életre, amivel egy csapásra megspórolhatták az önálló portál létrehozásával és fenntartásával járó költségeket.

Ingyen persze még így sem megy a dolog, de a jelek szerint pénzben nem lesz hiány. A #ThisMuchIKnow-ban a Founders Factory nevű, kifejezetten az ígéretes startupok felvirágoztatásával foglalkozó londoni szervezet is meglátta a fantáziát, akik mögött olyan befektetők állnak, mint a patinás Guardian Media Group, vagy a kozmetika világából ismert L’Oréal. Az oldal jelenleg kísérleti fázisban üzemel, de már gőzerővel keresik a formabontó szerkesztőség tagjait. A felhívásban a fizetés nincs részletezve, de a nagy szavakkal nem spórolnak, a követelmények szerint vakmerő, különösen kíváncsi jelöltek után kutatnak, akiknek nem okoz gondot a hírműfajok közötti gyors váltás.

Az elmélet és a körülmények tehát bíztatónak tűnnek, kérdés, hogy mit hoz majd a valóság, hiszen bőven akadnak buktatók is. Eleve nehéz megmondani, hogy az Instagram fiatal közönsége részéről mennyire van igény egy efféle hírszolgáltatásra. Ebből az irányból közelítve a #ThisMuchIKnow kicsit olyan, mint az epres gyógyszer, ami egy kellemes ízzel álcázva próbálja lenyomni a lényeget a torkunkon.

Emellett érdekes kérdés, hogy sikerül-e magukhoz csábítaniuk azokat, akik számára nem ördögtől való a hagyományosabb hírfogyasztás, hiszen egyelőre még itt is jókora tömegről van szó, akikről kár lenne lemondani. A harmadik ismeretlen maga az Instagram jövője, hiszen a startup olyan mértékben épít a platformra, hogy gyakorlatilag elválaszthatatlan tőle, márpedig a Myspace bukása óta tudjuk, hogy ebben a világban semmi sem garantált. A kísérlet mindenesetre érdekes, szerinted van jövője a közösségi médiára építő hírszolgáltatásnak?

Forrás: BuzzFeed

MacBook Pro és iMac most 3 év jótállással!

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!