imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Megjöttek az első hírek az iOS 14-ről

Vajon melyik készülékeken lesz elérhető?

Interjú – Mike McCain, digitális művész


Az iPad + Procreate cikk kapcsán futottunk bele a seattle-i Mike McCain csodás képeibe. Lenyűgöző festményeit látva megkértük, hogy meséljen nekünk a hivatásáról, az iPadről, s a digitális alkotásról.

Ha a művészek kerülnek szóba, a legtöbb embernek vászon előtt görnyedő festők, poros műhelyben faragó szobrászok, esetleg kávéházban merengő költők ugranak be elsőre. Létezik viszont az alkotóknak egy rohamosan gyarapodó csoportja, akik már az elejétől a végéig a virtuális térben valósítják meg vízióikat. E digitális művészek kiváló példája Mike McCain.

Arches

Weboldalán csodás munkákat találunk változatos témákban a városi miliőktől a tájképeken át egészen a sci-fi jelenetekig. Az Egyesült Államok túlsó oldalán élő Mike szabadúszó művészként számos nagy céggel dolgozott együtt, karrierje során még a játékfejlesztésbe is belekóstolt a Shadowrun: Dragonfall és a Battletech kreatív igazgatójaként. Kedvenc eszközei között előkelő helyen áll az iPad és az Apple Pencil párosa, ennek kapcsán is faggattuk egy kicsit.

iMagazin: Mióta foglalkozol digitális művészettel?

Mike McCain: 2004, azaz másodéves egyetemista korom óta, ami már 15 éve volt. Hát repül az idő…

iM: A weboldalad tömve van remek képekkel, átlagosan mennyi idő alatt készül el egy alkotás?

M. M.: Az attól függ. Egy gyors vázlat, vagy egy szabadtéri festmény már néhány óra alatt is összeállhat, de a komolyabb darabok sokszor napokat is igénybe vesznek. Ha ügyfeleknek dolgozok, akkor egy-egy összetettebb kép elkészítése a rengeteg változtatás miatt akár egy hétig is elhúzódhat.

Buffalo

iM: Olyan cégekkel dolgoztál együtt, mint a Dreamworks, a Bad Robot vagy a Supercell. Művészként mit tartasz a legnagyobb kihívásnak egy ilyen megbízásban?

M. M.: Minden ügyfél más. Sokszor hiába dolgozok egy nagy vállalatnak, akkor is csak 1-2 emberrel kerülök érintkezésbe. Ők persze rengeteg főnöknek felelhetnek, de szabadúszóként velük én már nem találkozok. Összeségében szerencsésnek érzem magam, hogy idén is számos remek emberrel dolgozhattam együtt nagyszerű, ám titkos projekteken.

iM: Titkos? Akkor ezt nem is firtatjuk… Na és milyen régen használsz iPadet?

M. M.: Immáron három éve! Eltartott egy darabig, mire a számítógépes Photoshop után hozzászoktam az iPad és a Procreate párosához, de amint ez megtörtént, beleszerettem a dologba. Néhány nagyobb munkához még mindig előveszem a PC-t, de a személyes projektjeimet és egyes ügyfelek megbízásait már az iPaden festem.

Horizon

iM: Mit tartasz az iPad legnagyobb erősségének?

M. M.: Egyértelműen azt, hogy oda viszem, ahová csak akarom! Nem szeretek asztalhoz kötve dolgozni, így nagyszerű, hogy az iPadet felkapva festhetek a díványon, a kávézóban, vagy akár odakint a természetben is. Szerintem a piacon semmilyen más eszköz nem biztosít ilyen rugalmasságot.

iM: Melyek a kedvenc alkalmazásaid?

M. M.: Az összes iPades festményemet a Procreate-ben készítem, egyszerűen imádom. Minden tapintható és intuitív, és az egyedi ecsetkészítési lehetőségeket is nagyon szórakoztatónak találom. A dolog odáig ment, hogy nemrég még egy marketing-jellegű megbízást is teljesítettem nekik.

Japanese Garden

iM: Mit gondolsz, Amerikában már ugyanúgy tisztelik a digitális művészeket, mint a hagyományos műfajokban alkotókat?

M. M.: Szerintem ez attól függ, hogy az adott illető milyen területen dolgozik. A játékiparban például szinte az összes művészi munka digitálisan folyik, eltekintve persze az olyan extrém esetektől, mint a Cuphead. Az animáció műfaja is teljesen digitálissá vált, habár ott még gyakori, hogy a kezdeti vázlatokat papíron készítik el. Szóval a kereskedelmi jellegű művészetben a digitális alkotók már abszolút megbecsülést élveznek. A szépművészetben viszont egy átlagos műkedvelő még jobban értékeli a hagyományos médiumokat, de ha fogadnom kéne, akkor a digitális eszközök terjedése miatt idővel ez is változni fog.

Taipei

iM: Mit tanácsolnál a kezdő alkotóknak, akik a táblagépekkel szemezgetnek?

M. M.: A digitális eszközök nagyobb kényelmet nyújtanak ugyan, ám ezekkel is ugyanazokat az alapelveket kell elsajátítanod, mint a hagyományos műfajokban. Én még az olyan dolgokat sem hagynám ki a tanulási folyamatból, mint a színkeverés. Tapasztalataim szerint a tradicionális módszerek ismerete nagyban segíti az alkotást, még akkor is, ha az iPaden soha nem kell festéket keverni. Összességében tehát azt üzenném, hogy senki se gondolja, hogy a digitális művésszé válás menete bármiben is eltér a hagyományos úttól. Ez sem más, csak kényelmesebb!

Mike további képeit weboldalán, Instagramján, Facebook oldalán, valamint Artstation profilján tekintheted meg.

Borítókép: Mike McCain az életben és az általa készített önarcképen

iPhone XR akár 0 Ft önrésszel és 0% THM-mel

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!