imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Nyerj AirPods Prót az iSTYLE-tól

Iratkozz fel a hírlevélre!

Ismét lehagyta a svájci óraipart az Apple Watch


A Strategy Analytics friss adatai alapján az Apple okosórájából csaknem másfélszer annyi fogyott tavaly, mint a hagyományos svájci modellekből.

A tradicionális időmérők és az okosórák hasonlítgatásakor sokan teszik fel a kérdést, hogy egyáltalán összemérhető termékekről van-e szó. A kétely mögött lehet némi igazság, hiszen az Apple Watch jóval inkább számítógép, mint óra. Ugyanakkor órakedvelőként gyakran időzök a vonatkozó fórumokon, és azt látom, hogy a hagyományos modellek bizony sok embernél vesztegelnek a fiókban a felcsatolható okoskütyük miatt.

Semmiképp sem én fogok igazságot tenni, ám a Strategy Analyst elemzői úgy látják, hogy érdemes összemérni a két terméket, legújabb adataik szerint pedig az Apple Watch tavaly is látványosan lepipálta a teljes svájci óraipart. Számszerűen ez azt jelenti, hogy míg a klasszikus márkákból 21,1 millió fogyott 2019-ben, addig az Apple üdvöskéjéből 30,7 millió talált gazdára. Mindez ráadásul úgy jött ki, hogy a Watch 36 százalékos növekedést produkált a 2018-as 22,5 milliós darabszámhoz képest, míg a teljes svájci óraipar 13%-os visszaesést szenvedett el 24,2 után 21,1 millió eladott órával.

Steven Waltzer, a Strategy Analyst elemzője szerint az Apple okosórája leginkább Észak-Amerikában, Nyugat-Európában, és Ázsiában teljesített jól, ami persze nem meglepő az említett régiók országainak jövedelmi szintjét ismerve. Waltzer azt is elmondta, hogy a hagyományos svájci márkák nem voltak képesek olyan okos modellekkel előrukkolni, melyek eredményesen vették fel a versenyt az Apple megoldásával. Az elemző konkrétan a dizájnt, az appokat, és a felhasználóbarát technológiát nevezte meg a Watch népszerűségének fő okaiként.

Az bizony tény, hogy a svájciak valóban próbálkoznak. Az elmúlt években olyan gyártók jelentkeztek okosórákkal, mint a Tag Heuer, a Frederique Constant, a Breitling, vagy az Apple-el korábban pereskedő Mondaine. A vásárlók azonban nem őrültek meg ezekért, már csak azért sem, mert a többség vélhetően még mindig nem a tradicionális márkáknál, hanem a tech cégeknél keresi az okostermékeket.

Ugyanakkor korai lenne leírni az óraipar régi motorosait, akik a hetvenes években már túléltek egy vészkorszakot az olcsó kvarcórák megjelenéskor. Arra a krízisre a termelés ésszerűsítése és az olyan, több márkát tömörítő cégek létrehozása volt a válasz, mint a Tissot-tól a Breguet-ig számos nevet birtokló Swatch Group.

Forrás: Strategy Analytics

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!