imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Kipróbáltuk az iPhone XS Max-ot

Megnéztük hogyan teljesít hosszabb távon!

Itt az ideje, hogy az Apple állást foglaljon a társadalmi kérdésekben


Az Apple vezérigazgatója, Tim Cook felszólalásaiban könnyedén nyilatkozik a szociális témákat érintő kérdésekről és probléma nélkül fejti ki véleményét olyan kérdésekben, mint a bevándorlás és a sokszínűség. A kérdés az, hogy ez mennyire állja meg a helyét akkor, ha a világ egyik legtöbbet érő márkájának a CEO-járól van szó … 

Ez olyasmi, amit sokan kritizáltak. Például a Fortune ügyvezetője, Adam Lashinsky szerint a vállalatoknak kizárólag a kereskedelmi kérdésekre kellene összpontosítaniuk. Cook ezzel erőteljesen szembe ment, és azt mondta, hogy az Apple inkább valós értékeket képvisel, mint holmi politikai állásfoglalást:

Az Apple mindig is meg akarta váltani a világot. Az üzlet számunkra mindig is egy csapatot jelentett, ahol minden ember más és más értéket képvisel, amit aztán kiterjesztenek a vállalkozásra is.

Sokan állítják pont az ellenkezőjét, miszerint a világ egyik legértékesebb vállalataként az Apple jelenleg csak egy pénztermelő vállalati entitás. Ben Lovejoy, a 9to5mac bloggere szerint, az Apple igenis rendelkezik értékekkel, és készen áll arra, hogy pénzt rakjon mögéjük. Az Apple úgy definiálja magát, mint aki arra használja a technológiát, hogy ezzel is gazdagítsa az emberek életét. Ezt bizonyítja az is, hogy Steve Jobs például „az elme kerékpárjának” nevezte a számítógépet.

Jobs gyakran emlegette azt is, hogy a technológia csak egy eszköz, amely lehetővé teszi az emberek számára, hogy kifejezzék a kreativitásukat és megvalósítsák az álmaikat. Az Apple a ma napig ezt az üzenetet használja a kampányaiban. A cinikusok persze most joggal forgathatják a szemüket, hiszen amíg Jobs fejében a felhasználók a MacBookot arra használják, hogy megírják életük regényét, addig az átlag felhasználó macskás videókat néz rajta és lebeszéli a barátaival az esti sörözést.

A vállalat azonban legalább gyakorlati lépésekkel támogatja ezeket a tevékenységeket, a hirdetési kampányaival pedig inkább inspirál, és még ösztönöz is az élethosszig tartó tanulásra. Az Apple hangot ad azoknak, akik máskülönben nem tudják hallatni hangjukat. Például az álmodozóknak, akik kevés politikai hatalommal vagy láthatósággal rendelkeznek.

Az Apple hangos. Ha valamiben az Apple állást foglal, akkor az emberek követik és hallgatnak rá. Akkor is, ha a cég olyan kényes témákról beszél, mint a szülőktől elválasztott gyermekek, a szólásszabadság vagy a magánélethez való jog. A média garantáltan felkapja a hírt és az üzenet világszerte eljut az emberekhez. Minél befolyásosabb vagy, annál nagyobb a felelősséged és az Apple hihetetlenül befolyásos.

Ezzel kapcsolatban több támadás is éri Tim Cookot, miszerint ahelyett hogy a termékeivel foglalkozna, társadalmi kérdésekre fecsérli az idejét.

Ben Lovejoy, a 9to5mac bloggere teljes mértékben egyetért Cook állításával, miszerint az Apple nevében fontos társadalmi és politikai kérdésekről beszélni. Ez semmiben sem befolyásolja a cég hatékony működését. Nem fog kevesebbet foglalkozni a magas minőségű termékeivel, a fejlesztésekkel, és nem fordít kevesebb figyelmet a szoftver megbízhatóságára. Te mit gondolsz?

Forrás: 9to5mac

iPad Pro 2018

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!