imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Nyílik az iSTYLE adventi naptára

Bomba jó karácsonyi ajánlatok az iSTYLE-tól!

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Kész, itt az MI forradalom: már DOTA 2-ben is elbuktunk!


Az utolsó mentsvárunk is elbukott, eljött a szingularitás. Ha már az e-sportokban is veszítünk a gépek ellen, mi marad nekünk? A kocka el van vetve (alea iacta est); az OpenAI jött, látott és győzött (veni, vidi, vici); a romlást Elon „te is fiam” Musk hozta ránk (et tu, mi fili, Elon?).

Az emberiség utolsó reménye is elszállt. Amikor 1997-ben az IBM által fejlesztett Deep Blue számítógép legyőzte Garri Kaszparovot, az akkori sakkvilágbajnokot, még mondhattuk: jó, a sakk egy aránylag kiszámítható játék, de például ott az intuíciót és helyzetfelismerő képességet igénylő go, abban mi maradunk a bajnokok.

A tétel meg is állta a helyét közel 20 évig, de aztán tavaly tavasszal ez is borult. A Google-féle AlphaGo mesterséges intelligencia ádáz csatában, de végül legyőzte a legendás Li Szedol, dél-koreai gobajnokot. Sebaj – mondtuk magunkban –, ott vannak az olyan magas szintű stratégiai gondolkodást igénylő e-sportok, mint például a DOTA 2, abban verhetetlenek vagyunk. Egy frászt.

A szingularitás ráadásul a legváratlanabb helyről zúdult ránk. Attól az Elon Musktól, aki maga egyébként többször is felhívta arra a figyelmet, hogy jobb ha vigyázunk a mesterséges intelligencia fejlesztésekkel, a gépek akár az emberiség végét is okozhatják. A témában még egy másik dollármilliárdos kollégájával, Mark Zuckerberggel is összekaptak. Most pedig láss csodát, a Musk-féle OpenAI úgy elverte DOTA 2-ben a bajnokokat, hogy azok menten visszaadták e-diplomájukat.

A sorsfordító eseményre az idei DOTA 2 bajnokságon került sor. Ebbe a versenybe nevezett az OpenAI is, ahol egy már-már megalázó győzelmet aratott. Nem csak azért megalázó, mert egy gép nyert ember ellen, hanem mert a ép mindössze csak két hetet készült a megmérettetésre. Igaz, ezalatt a két hét alatt a mérnökök szerint több emberöltőnyi tapasztalatot szerzett a játékban.

Az győzelemről természetesen Elon Musk is megemlékezett Twitterén, kiemelve, hogy az e-sportok még komplexebb gondolkodást igényelnek, mint a hagyományos táblás játékok, úgyismint a sakk vagy a go.

Az egy-egy elleni küzdelemben elbukott Danylo “Dendi” Ishutin bajnok csak annyit mondott a botról:

Olyan, mintha ember lenne, és egy kicsit még valami más is.

Aki esetleg nem ismerné, a DOTA 2 egy rendkívül bonyolult, sokváltozós számítógépes játék. Alapvetően két 5 fős csapat mérkőzik meg egymással. A csapattagok 113 karakter közül választhatnak, mindegyiknek más-más erősségei és gyengeségei vannak. Mindehhez hozzá jönnek a játék virtuális tárgyai, fegyverei, stb., melyek tovább bővíthetik, erősíthetik a karakterek képességeit. Belátható tehát, hogy emberi ésszel felfoghatatlan mennyiségű variáció lehetséges.

Emberi, de nem gépi ésszel…

Forrás: The Verge

Ha érdekel, hogy mi mit gondolunk a mesterséges intelligenciáról, ezt a cikket ajánljuk. Ha vetnél egy pillantást a jövő problémáira, kihívásaira, itt írtunk a munka világáról a 2030-as években.

Karácsony 2018

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!