imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Nyílik az iSTYLE adventi naptára

Bomba jó karácsonyi ajánlatok az iSTYLE-tól!

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Két új sorozattal jelentkezik a Facebook


Úgy látszik, ez a jövő, most már minden valamire való tech cég rámerészkedik a streaming szolgáltatások ingoványos talajára, mintha muszáj lenne. Az Apple Music után a Facebook is csatlakozik a többiekhez: két új, exkluzív sorozatot indít a közösségi platform a nyár végéig.

Már korábban is voltak találgatások arról, hogy vajon milyen módon és mikor kíván belépni a Facebook a tartalomszolgáltatók sorába. Most elérkezett a pillanat: Mark Zuckerberg közösségi birodalma két magas költségvetésű sorozattal robbantana piacot. Jogosan merül fel a kérdés, hogy mégis mi értelme ennek? A válasz röviden: a Facebooknak minden adottsága megvan egy sikeres médiabiznisz beindításához.

Egyrészt a közösségi oldalnak több milliárd felhasználója van szerte a világon, még az elszegényedett területeken is Facebookoznak az emberek. Másrészt rengeteg hirdetőjük is van. Emellett egyelőre egy teljesen ingyenes platformról beszélünk, aminek van például külön videó appja Apple TV-re és hasonló szórakoztató boxokra és önmagában is egyre népszerűbb, mint videómegosztó platform. Ezek alapján az elképzelés nem alaptalan, a Facebook valóban sikeres tartalommágnás lehet a jövőben.

Még úgy is, hogy kábeltévé magasságokban gondolkodnak. A Last State Standing (játék show) és a Strangers (dráma) epizódonként 3 millió dollárba kerülne, a cég jelenleg a legnagyobb amerikai stúdiókkal tárgyal a feltételekről. Az ügynökségek listáján ott szerepel a Creative Artists Agency, a United Talent Agency, a William Morris Endeavor és az International Creative Management Partners is.

A Wall Street Journal értesülései szerint a Facebook azt szeretné, ha olyan megállapodások születnének, amik biztosítanák, hogy minél inkább saját tulajdonú sorozatok készüljenek, így a műsorterjesztési jogokat is ők maguk bitorolhatnák. Az epizódok egyébként heti rendszerességgel érkeznének, és vélhetően a nyár végén el is rajtolhatnának, követve ezzel az Apple Musicot, ahol szintén fokozatosan adagolják az új epizódokat.

Miután a tech cégek ráeszméltek, hogy micsoda biznisz még mindig a televíziózás, a Szílicium-völgyben mindenki akar magának egy szeletet az iparból. Mind az Apple-nek, mind a Spotify-nak megfelelő mennyiségű felhasználói bázisa van ehhez, a Facebooknak meg pláne. Ezek a cégek egyébként nem lesznek közvetlen konkurensei egymásnak a média piacon sem, más-más profilú műsorok vannak a tervek közt, az Apple Music Carpool Karaoke spin-off epizódjai például hamarosan, augusztus 8-án rajtolnak, a Planet of the Apps pedig már jelenleg is elérhető.

Forrás: Apple Insider

Karácsony 2018

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!