imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Nyílik az iSTYLE adventi naptára

Bomba jó karácsonyi ajánlatok az iSTYLE-tól!

Kiállítást rendeztek az iPhone X háttérképeiből


Egész pontosan Ana Montiel Fields című munkáiból, amelyek az iPhone X dobozáról, illetve a telefon exkluzív élő háttérképeiről lehetnek ismerősek. A színkavalkád festmények 2017-ben készültek, a nagyközönség pedig az Apple eszközein találkozhatott velük először.

A spanyol származású Ana Montielt vizuális művészként és dizájnerként tartják számon. De kevesen tudják róla, hogy munkái az Apple legnépszerűbb elektronikai kütyüit díszítik. Fields című munkáinak egyiket került az iPhone X dobozára, illetve ő inspirálta a készülékeken gyárilag megtalálható élő háttérképeket. Bár eredeti munkái nem mozognak, mégis lendületet fejeznek ki.

“Montiel festmény sorozata és kiállítása, olyan módosult tudatállapotot tár fel, melyet eszközként lehet használni ahhoz, hogy túllépjünk azokon az dolgokon, melyek egyszerűen érzékszervekkel is felfoghatók.” Ezt a mondatot valószínűleg az Apple marketingesei is kétszer olvasták el, ugyanakkor a színek egyszerűnek ható mégis nagyon komplex használata lehetett az, amiért Monitelt munkáit választották alapértelmezett háttérképeknek.

Ezeknek az alkotásoknak az érdekessége, hogy digitális festmények, ami egyben azt is jelenti, hogy a készítőjének a kijelzők anomáliájával is számolnia kellett, miszerint a különböző technológiával megvilágított panelek más-más végeredményt engednek láttatni. Valószínűleg nem is véletlen merült fel Monitelt munkája, hiszen az Apple első OLED telefonjain nagyon vibrálóan hatnak ezek a képek.

A képekből a Universal Everything készített mozgó változatokat, Montiel képei mellett pedig további három érintésre mozgó háttér került a telefonokra Thomas Blanchard által. Ő kifejezetten mozgó festményekkel foglalkozik, munkái során a hagyományos festéket olykor olajjal és szappannal is vegyíti, az iPhone X reklámjában is ilyenek láthatóak.

Montiel a 9to5mac-nek elmondta, hogy a Fields keretén belül kiállított képek egy nagyobb projekt részei, ami a “Hidden Realities” névre hallgat. Ez több digitális munkát, Lightjet printet (digitális képekből szabványos vegyi előhívással készült fotónagyítás, ami LightJet típusnevű lézeres levilágító eszközzel készül), akrilfestményeket és audiovizuális transzindukciós installációkat is tartalmaz. A tervek szerint az idei év második felében az elkészült műveit virtuális valóság élménybe csomagolná.

Csodálkoznék, ha ehhez az Apple-nek így vagy úgy ne lenne köze a későbbiekben. Addig is jelenlegi kiállítása Sala Amós Salvador Múzeumban tekinthető meg, az Ebro folyó patján fekvő Logroño városában. Képeit egyébként nemcsak itt állították ki, hanem korábban Gran Salónban is, igaz kisebb nagyításban. Mivel munkái digitálisan készültek, ezért lehetőség van akár egyszerre több helyen, többféle felületen is kiállítani azokat.

Habár ez a képzőművészetben egyáltalán nem gyakori, mint ahogy az sem, hogy egy tömeggyártásban készített okoseszköz legyen az elsődleges megjelenítési felület.

Forrás: 9to5Mac

DJI Osmo Pocket

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!