imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Kipróbáltuk az iPhone XS Max-ot

Megnéztük hogyan teljesít hosszabb távon!

Kipróbáltuk az Adobe Premiere Rush CC-t!


Az Adobe egy új cross-platform videoszerkesztő szoftverrel rukkolt elő, amely elérhető iPhone-ra, iPad-re és Macre, most pedig elmondjuk az első tapasztalatainkat.

A szerkesztőség kreatív feladatait egy ideje már az Adobe ökoszisztémájának burkában végezzük. A Creative Cloud rendszer úgy tűnik bejött az Adobe-nak: folyamatosan bővül az aktív előfiztők száma, ezzel arányosan pedig rohamos tempóban fejlődnek a szoftverek is. Még annak ellenére is, hogy a piac egyik legkevésbé költséghatékony megoldásáról beszélünk, ha az üzleti felhasználást vesszük alapul.

Az Adobe szoftvercsalád egyik zászlóshajója a Photoshop és az Illustrator mellett mára egyértelműen a Premiere Pro lett, ami a YouTuberek és az önálló tartalomgyártók korában nem is annyira meglepő tény. Míg korábban itthon akár több millió forintot is ki kellett fizetnünk a teljes csomagért, ma néhány tízezer forintért bérelhetjük a pakkot, amiben a cég összes kreatív alkalmazását megkapjuk.

A vállalat pedig ezen előfizetők szokásaiból és visszajelzéseiből táplálkozva egyre több mobil alkalmazást dob piacra, ami egyre gyorsabb, okosabbá, és hatékonyabbá teszi a munkát. Nem is olyan régen jelent meg az App Store-ban a Premiere Clip, most pedig bemutatkozott a Rush CC, az első cross-platform videó vágó alkalmazás.

Előbbivel ellentétben ahogy a neve is mutatja, a Rush CC a Cretive Cloudban rejlő lehetőségeket aknázza ki. A lényege, hogy egy iPhone vagy iPad segítségével készített felvételeket azonnal feldolgozhatjuk. Összerakhatunk egy komplett timeline-t, dobhatunk alá zenét, feliratozhatjuk a sablonokkal és akár narrációt is illeszthetünk rá, amit hangkeverhetünk is ott helyben. Majd lökhetjük is ki YouTube-ra.

Az alkalmazás minden platformon pontosan ugyanazt tudja, a Creativ Cloud pedig szinkronizálja a projektet, szóval ott folytathatjuk a munkát, ahol előzőleg abbahagytuk. Ez lehetővé teszi akár azt is, hogy a kapkodós felületes vágást a távolban lévő kolléga kicsinosítsa és pillanatok alatt publikálja. A kompakt szisztéma ellenére meglepően sok eszköz áll a rendelkezésünk az editáláshoz. Az Adobe meghagyta a Premiere alapvető logikáját és annak legfontosabb eszközeit.

Mostmár a timeline is nagyon hasonló lett, ki-be kapcsolhatjuk a sávok hangjait és láthatóságát, ami nagyon kényelmessé teszi a vágást. A fájlokat pillanatok alatt behúzhatjuk az iPhone vagy iPad könyvárából, megmaradtak a transzformálási műveletek is, kapunk egy adag beépített LUT-t, de akár a saját sablonjainkat is használhatjuk amit egyébként a Premiere-ből kimenthetünk a Creative Cloudba, onnan pedig egyből látja az app. Szóval csupa olyan eszköz áll a rendelkezésünkre, amit szinte állandóan használuni fogunk.

Kimaradt a Lumetri paletta, viszont pont annyi testreszabhatóságot kapunk aminek egy mobileszközön még van létjogosultsága. Transition-ből is összesen csak három darab áll a rendelkezésünkre, de ez esetben is a legfontosabbak: Cross Dissolve, Dip to Black és Dip to White. Nagyon érdekes mindezt egy tenyérni eszközön tapasztalni, de működik!

Mégis mire jó ez? A híradásban mindig is fontos kérdés volt ez, de a vloggerek korában tényleg mindenki a leggyorsabb akar lenni. Gondoljunk csak bele, hogy mekkora előnnyel indul egy tartalomgyártó vagy újságíró iPhone-nal a zsebébe, maga mögött hagyva az operatőrt, a hangmérnököt és rendezőt. Ezzel a megoldással néhány perc alatt le lehet zavarni egy tudósítást, egy vlogot, a hasznos részeket elő tudja vágni vagy néhány perc alatt teljesen készre szerkeszteni.

De ott vannak azok a userek is, akik nem akarnak bonyolult szoftvereket használni, nem akarják fájlok másolgatásával tölteni az idejüket, egyszerűen csak a lényegre van szükségük. Ezt az Adobe Rush CC mind magába foglalja. Engem teljesen meggyőzött ez a vízió, kíváncsian várom a folytatást!

MBA_2018

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!