imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Az Apple bemutatta az

iPhone 11, 11 Pro és 11 Max készülékeket!

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Kiterjesztett valósággal frissül a Nike sneakers appja


Interaktív megjelenésekkel kedveskedik a Nike a sneaker csukák szerelmeseinek. Az iOS 11 új AR lehetőségeit kiaknázva, bizonyos cipőket csak a kiterjesztett valóság segítségével vásárolhatunk majd meg.

Az Ikea után itt a következő multivállalat, amely beáll az Apple mögé és keresi a kiterjesztett valóság felhasználási módjait, habár ennél reméljük, lesz azért jobb próbálkozásuk is. Az új Nike + SNKRS appon keresztül exkluzív cipőket lehet majd venni, de csak azok juthatnak majd hozzájuk, akik megkeresik és befotózzák a különleges cipőket, amiket a cég a kiterjesztett valóság segítségével rejt el. Az első áldozat a Nike SB Dunk High Pro “Momofuku” modell lesz, ehhez egy New York-i étterem étlapját kell lefotózni, és kizárólag csak így lehet majd megvásárolni a limitált példányszámú cipőt.

Habár magamról nem tudnám elképzelni, hogy egyedi cipőkért rohanjak a telefonommal 7 kontinensen át, az igazi gyűjtőknek bármit megér egy-egy egyedi darab. Nem ritka, hogy a limitált példányszámú cipőket sokszor kisorsolják, akkora rájuk a kereslet. Egyrészt ez egy jópofa játék a megszállott rajongóknak, másrészt nem nagyobb baromság a Pokémon vadászatnál – az in-app purchase-ek helyett pedig kézzel fogható tárgyakat vásárolhatunk.

Az Ikea lakberendezős appjához hasonlóan több mint valószínű, hogy hamarosan temérdek hasonló app lesz az App Store-ban. Már eddig is lehetett hasonlóakat találni, igaz, ezek némiképp másként működtek, mint az újonnan az ARKit égisze alatt fejlesztett megoldások. Voltak, amik képeket küldtek szervereknek, ahonnan visszajött a kész kép; volt, akinek komplett megoldása volt már, ahogy egyébként a Snapchatnek és Pokémon Gónak is, de az ARKittel sokkal nagyobb hangsúlyt fog kapni ez a terület is mind a számítástechnikában, mind pedig az iPhone-okban és az iPadekben.

Az Apple AR ambíciói jól haladnak tehát, a cég kétségtelenül első szeretne lenni a kiterjesztett valóságban, az iOS-t pedig első számú platformjaként fogják ismerni. A Verge nemrégiben összeszedte azokat az indokokat, hogy miért nagy az esélye annak, hogy ez valóban így lesz, annak ellenére, hogy az Apple szinte utolsóként szállt be a témába. Van 16 millió lelkes fejlesztőjük, akiknek nagyon megéri iOS-re fejleszteni, és valószínűleg ez nem lesz másként a kiterjesztett valósággal sem. Néhány lelkes programozó már a WWDC-t követő egy hét során el is készítette kezdetleges szoftverét.

Kíváncsian várjuk, hogy mit tartogat a jövő, milyen erre vonatkozó fejlesztések lesznek az iPhone 8-ban (ami talán megmagyarázza majd az elforgatott kamerát, talán nem), illetve hogy pár éven belül milyen irányba tudja majd ezt tovább vinni az Apple. Reméljük, a fejlesztők addig is megtalálják a technológia leghasznosabb felhasználási módjait, és azok számára is lesznek újdonságok, akik nem lakberendeznek, játszanak, vagy épp sneakereket vadásznak New York utcáin, hanem csak élik a mindennapjaikat.

Forrás: 9to5mac

Ha téged is érdekel az Apple világa és szívesen olvasnál óráról órára friss és érdekes cikkeket a témában, akkor kövesd nyomon az iMagazin Shuffle-t!

Apple Watch sosem látott árakon!

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!