imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Megjöttek az októberi Keynote meghívói

Kövesd velünk az eseményeket!

Lassan csak az Apple-nek lesz érdemes tabletet árulni


Megjelent az IDC legfrissebb iparági jelentése, melyben ismét haldokló tabletpiacról olvashattunk. Két vállalat tudott csak növekedni, amiből egyik az Apple…

Mind tudjuk, érezzük: a táblagépek korszaka leáldozóban. Egyre jobban ráadásul. Egész konkrétan az előző, Q2-es negyedév már zsinórban a 15. olyan volt, amelyben csökkenést mértek az eladásokban. Három éve tehát egy folyamatosan csökkenő piacról van szó.

Idáig ennek a zuhanásnak százalékban kifejezett értéke még csak egy számjegyű volt, idéntől viszont már két számjegyűre hízott. A második negyedévben összesen csak 33 millió táblagép talált gazdára, ami 5 millióval kevesebb az előző év ugyanezen időszakához képest. Ez 13,5%-os csökkenés.

Elég gyászos.

Már, akinek legalábbis. Ott van ugyanis az Apple és a Huawei, akik köszönik szépen, de elvannak ezen a haldokló piacon is. Ők voltak ugyanis az egyetlenek az iparban, akiknek sikerült növekedést elérniük, még ha nem is túl sokat.

Eladott példányok tekintetében az Apple-nek a tavalyi 11,4 milliót sikerült 11,5 millióra feltornáznia. Ezzel egy szerény 0,9%-os növekedést tudhatnak maguk mögött, cserébe továbbra is övék a legnagyobb piaci részesedés: az összes eladott táblagép 34,9%-a iPad volt.

Ami a Huaweit illeti, még nagyobb növekedést könyvelhettek el. A 3,1 milliós tavalyi darabszámot idénre 3,4-re pörgették, ezzel 7,7%-os növekedést zárva. A szép számok ellenére piaci részesedésük elég alacsony az Apple-éhez képest, mindössze 10,3 százalék. A legnagyobb buktát az Amazon hozta 33,5%-os eséssel, de a Samsung se lehet elégedett a maguk 16,1%-os mélyrepülésével.

Mindezt a International Data Corporation (IDC) legfrissebb iparági jelentéséből tudjuk. Ők, pontosabb Jitesh Ubrani vezető elemző azzal indokolta a kialakult helyzetet, hogy hiába mutattak némi érdeklődést az üzleti és magán felhasználók is a laptop-tablet hibrid gépek iránt, a kategóriában nem igazán volt olcsóbb, költséghatékonyabb választási lehetőség, így a felhasználók ezen része inkább egy olcsóbb PC mellett tette le a voksát.

Vagy a számokból ítélve egy iPad mellett…

Forrás: The Verge

Kifutó MacBook Pro modellek

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!