imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Nyílik az iSTYLE adventi naptára

Bomba jó karácsonyi ajánlatok az iSTYLE-tól!

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Lencsevégre kapták az Apple önvezető autóját


Azaz hogy azt a Lexus RX450h-t, amin az Apple önvezető autókat irányítani képes szoftvere fut. Úgy tűnik, Cupertinóban nem viccelnek: amint a cég megkapta a tesztelésre feljogosító engedélyeket, azonnal nekiláttak, hogy éles helyzetekben is kipróbálják a programot.

Elsőre talán szokatlannak tűnhet egy ilyen mindenféle szerelvénnyel és kütyükkel teli autót látni az utcán, de egész biztosak lehetünk benne, hogy a Szilícium-völgyben ez a látvány nem is annyira meglepő. Az elmúlt egy év igen fordulatos volt az Apple autós projektjét illetően: eleinte azt rebesgették, hogy a cég egy kívül-belül saját autón dolgozik, ám később kiderült, hogy nagy valószínűséggel a Project Titan egyelőre még csak az irányítást ellátó szoftvert jelenti. Ez persze nem azt jelenti, hogy sosem valósulhat meg az Apple autó, de a közeljövőben nem számíthatunk ilyesmire.

A Bloomberghez eljutatott képek alapján, Gurman és a fotót készítő forrás szerint is az Apple tesztelés alatt álló Lexus autóját láthatóan teleaggatták mindenféle szenzorral, amik a tájékozódásban segítik a gépjárművet. Habár a videón éppen az látszik, ahogy a sofőr maga irányítja az autót, azon olyan 64 csatornás navigációs eszköz található, amely napjainkban az önvezető autók csúcsát jelenti. A Velodyne Lidar Inc. által birtokolt technológiát az év elején szárnyra kapott hírek alapján a Google és az Uber is szeretné magáénak tudni, annak ellenére, hogy piszok sok pénzt kellene érte fizetniük.

Úgy tűnik, az Apple-nek nincs saját hardvere az autóhoz; azokat partnerek segítségével szerezték be, az előzetes hírek ellenére. A cég nem kommentálta a felvetést. Az Apple három autó tesztelésére kapott engedélyt, mindhárom ugyanolyan modell. A Bob Mansfield vezette csapat így végre valós terepen demózhatja a kódsorokba foglaltakat. Saját autó hiányában a szoftvert valószínűleg licenszdíj ellenében alkalmazhatják majd az autógyártók: korábban a Volkswagen és a BMW is szóba került, mint lehetséges jövőbeni partner.

Természetesen az önvezető autók terepén már most nagy versengés ígérkezik. A tesztelésre kapott engedélyek nem az Apple sajátságos privilégiumai, összesen 30 cég kapta meg ugyanezt Kalifornia államban a hónap elején, köztük startup cégek, tech óriások és autógyártók egyaránt. A Kaliforniai Közlekedésfelügyelet szerint az Apple-ön kívül a Waymo és a Zoox is ugyanolyan Lexus modelleket használ a fejlesztéshez, mint a képeken lévő RX450h.

Az Apple-nek eddig sem volt teljesen ismeretlen terep az autók világa, gondoljunk csak a néhány évvel ezelőtt bemutatott CarPlay-re, ami a fedélzeti komputer felületét kívánja helyettesíteni, több-kevesebb sikerrel. A platform nem terjedt el széles körben és a beszámolók alapján nem is annyira jó, mint amilyennek vártuk, bár Leskó Róbert olvasónk például szerette. Az ő vendégcikkét korábbról itt olvashatjátok.

Forrás: Bloomberg

iPad Pro 2018

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!