imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Csendben frissült a MacBook választék

Nagyobb aksi, erősebb proci, True Tone kijelző

Így válaszd ki a megfelelő készüléket lépéseid monitorozásához


Szerencsére már nem kell jegyzetfüzetet és tollat ragadnod ahhoz, hogy nyomon kövesd az edzéseid minden apró mozzanatát – manapság erre tökéletesen megfelel egy iPhone, és ha elég szerencsés vagy talán még egy Apple Watch is akad otthon.

Mióta én is beszereztem az Apple Watch-om, hogy legalább ezzel is ösztönözzem magam a reggeli futásra, egyidejűleg bemerészkedtem a egészségmontirozás és lépésszámlálás rengetegébe. Nézzük mire jutottam.

Minden lépés számít!

Abban a pillanatban, hogy az egészségmonitorozáson kezd el járni az eszed, rájössz, hogy egy sokkal összetettebb dologról van mint azt valójában gondoltad. Kezdjük egy alapgondolatal. Mi a lépés definíciója? Hogyan lehet azt egyáltalán mérni? ,,Általános iskola első osztály: menet közben az egyik lábadat a másik elé teszed, tehát lépsz.” – Teljesen normális reakció. De mi van akkor, ha mondjuk nem futok, hanem egy helyben sétálok, pl. a futópadon? Ebben az esetben a távolság mérésére vonatkozó adatok abszolút hibásak lesznek.

Ugyanez érvényes arra az esetre is, amikor lenyomsz egy sétát iPhone-nal a kezdben – a készülék ilyenkor nem monitorozza a mozgást. Egy másik fontos tényező pedig a lépés hosszúsága, amiből az adott távolságot tudja kikalkulálni a készülék. Például egy Reddit kommentelő arra a felfedezésre jutott, hogy egyes esetekben, a mért távolság értéke 20%-kal is eltérhet.

Szeretek sétálni, a barátnőmmel is gyakran megyünk. Ilyenkor otthon mindig összevetjük az eredményeket. Múltkor az enyém 8 km-t mért, az övé 10-et. Még azt is kipróbáltam, hogy mindkét készüléket külön-külön belecsúsztattam a zsebembe, de semmi. Minden egyes alkalommal az ő készüléke pontosan 20%-kal többet mért, mint az enyém.

Valójában a mérést végző készülék is számít. Nyilván nincs mindig nálad az iPhone-od (gondolok itt a takarításra vagy egyéb házimunkára), szóval a mért lépések száma ilyenkor azért kevesebb. Az Apple Watch valószínűleg az esetek többségében ott csücsül a csuklódon, de az is ferdít az eredményeken, ha mondjuk mosogatás közben túl sokszor össze-vissza mozgatod a kezed.

Tedd tetszőleges sorrendbe a forrásaidat

Annak érdekében, hogy pontos elemzést kapj a lépéseidről, érdemes lehet kiválasztanod azt a készüléket, amin a legjobban nyomon szeretnéd követni az adatokat (nem mellesleg, az sem árt ha egy kicsit jobban megismered az Egészség alkalmazást). Tényleg hasznos ha a legmegbízhatóbbnak tartott forrásod szerepel elsőként a listán. Pánikra pedig semmi ok, az alkalmazás automatikusan vált az adatforrásként beállított készülékek között, így eddigi lépésed adatait nem fognak elveszni.

  • Nyisd meg az Egészség alkalmazást az iPhone-odon
  • Koppints az “Egészségi adatokra” a lap alján
  • Ezután koppints a “Tevékenységre”, majd a “Ma” részlegben válaszd ki a “Lépések” menüt
  • Válaszd ki az “Adatforrások és hozzáférés” opciót

Itt elsőként azokat az alkalmazásokat láthatod, amelyek olvashatják az adataidat. Az “Adatforrások” cím alatt pedig megtekintheted azokat a készülékeket, amelyek az adataidat továbbítják alkalmazásba. Ezek fontossági sorrendje határozza meg, hogy melyik készülékről fogja nézni az app az adataidat.

Hogyan változtathatok a sorrendben?

  • Koppints a “Szerkesztésre” a jobb felső sarokban.
  • Húzd a kívánt helyre a készülék nevét (a legfelső helyen legyen az a készülék, amelyikről az adatokat szeretnéd kapni).
  • Nyomj a “Készre” és máris rendszerezettebb lesz az Egészség alkalmazásod.

Innentől kezdve a sorrendben legelső készülék fogja számolni a lépéseidet. Azért ne tulajdoníts akkora jelentőséget a fent említett pontatlanságoknak. A CNET.com egyik szerzője tökéletesen összefoglalja a lényeget:

A legnagyobb tanulság talán az, hogy a készülékek esetében a következetesség sokkal fontosabb, mint a pontosság. Ha folyamatosan csak egy készüléken monitorozod magad (még akkor is ha 5% eltérést tapasztalt minden egyes nap), legalább kapsz egy átfogó képet a napi fejlődésedről, amit össze tudsz vetni a korábbi eredményekkel.

Ha érdekel a személyes véleményem, tegyél különbséget a saját teljesítményedről alkotott véleményed és az általános értelemben vett teljesítmény között. Néha ugyan érdekes mentális gyakorlat lehet ha mérnöki gondolkodással próbálod vizsgálni a lépéseidet számláló algortimus működését, de sokkal többet érsz vele, ha bízol a készüléked számaiban és a saját fejlődésedre koncentrálsz.

Te nyomon követed a lépéseidet? Előfordult már veled a fent említett esetek bármelyike?

MacBook akár 110.000 Ft kedvezménnyel

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!