imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Kezünkben az iPhone XS és iPhone XS Max!

Nézd meg és olvasd el első benyomásainkat!

MacBook ébrentartására zárt képernyős módban


Észrevetted, hogy ha lehajtod a MacBookod képernyőjét, akkor automatikusan álomba merül? Ez legtöbbször előny, olykor azonban hátrány. Ebben a cikkben azt mutatjuk meg, hogyan tudod ébren tartani számítógéped zárt képernyő esetén!

Aki Macre váltás előtt sokat használt Windows-t, az – magamból kiindulva – automatikusan az energiagazdálkodási beállítások között keresi azt az opciót, amivel a notebook lehajtása után is ébren marad a gép.

Ennek főleg akkor van jelentősége, amikor valaki külső monitorral, billentyűzettel és egérrel asztali számítógépként használja a gépét. Máskor inkább az alvó módot preferálom, hiszen így jelentősen kevesebb energiát fogyasztanak a gépek. A Macek esetében ez valamelyest másként működik.

Természetesen gyárilag Macen is lehetőségünk van arra, hogy külső perifériákat csatlakoztassunk és a notebook zárt kijelzős módban a háttérben ketyegjen. Ennek feltétele, hogy csatlakoztassuk áramforrásra a gépet (Thunderbolt 3 esetén, a monitor képes ellátni a gép tápellátását), párosítsunk egy külső egeret és egy billentyűzetet, illetve egy monitort.

Nem kell semmit állítgatni, ha lehajtjuk a gép fedelét az automatikusan Zárt Kijelzős módba kerül, ha ezek a feltételek teljesülnek. Ez teljesen logikus, hiszen az esetek 90%-ában ez a legkényelmesebb mód a desktop és a hordózható mód váltogatása között.

Ha egyszerűen csak azt szeretnénk, hogy a gép tovább dolgozzon a kijelző lehajtása után az előbb felsorolt perifériák nélkül is, egy külső alkalmazást kell használnunk. Ez olyan esetekben életszerű, amikor például csak zenét szeretnénk hallgatni a gépünkről. Ebben az esetben én nem szeretem nyitva tartani a laptopomat, mert általában nem vagyok a gép közelében.

Több jó megoldással is találkoztam már, közülük eddig az InsomniaX bizonyult a legjobbnak, ami teljesen ingyenesen használható. Sajnos csak MacBook Air-en és MacBook Prón érhető el, tehát a 12”-es MacBook tulajoknak ez az alkalmazás nem opció.

További követelmény az OS X 10.8.5 vagy frissebb operációs rendszer és a 64 bites architektúrájú Intel processzor megléte. Ha ezeknek a kitételeknek megfelel a számítógépünk, akkor csak annyi a dolgunk, hogy letöltsük, majd feltelepítsük. Az alkalmazás a szokásos módon a felső menüsoron fog megjelenni, a hold ikonra kattintva állíthatjuk be a használati módot.

Az imént emlegetett problémára az alkalmazásban a Disable Lid Sleep funkció nyújt megoldást. Ha elsőre nem működik, akkor győződj meg róla, hogy engedélyezted a külső fejlesztőtől származó alkalmazás futtatását a Rendszerbeállításokban.

Mi történik, ha elfelejted kikapcsolni az ébrentartást? Tapasztalataim szerint nem kezdi el a gép lezabálni az aksit, egy Air esetén akár 8-9 óráig is simán elmegy lehajtott képernyővel. Én óránként 7-8%-os energiaveszteséget észleltem közepes terheltség mellett óránként. Ez idő alatt futott a Safari, iTunes, Spotify, Photoshop, Pages, Numbers. Alvó módban ennél természetesen jóval kevesebb energiát használ a gép.

Kifutó MacBook Pro modellek

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!