imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Szómágia

Itt a legújabb magyar iOS játék!

Magyar iOS fejlesztők: Szómágia


Kedvenc nyugdíjas magyar iOS fejlesztőnk 2017 után egy újabb játékkal rukkolt elő, és kicsit a projekt hátteréről is mesélt nekünk.

Romhányi József példája mindannyiunk számára követendő lehet. Első, 2017-ben megjelent iOS játéka kapcsán írt cikkünkben olyan lelkesedéssel beszélt az akkor 69 éves fejlesztő, ami mostanság állítólag kifejezetten hiányzik a fiatal generációkból. Ráadásul egyáltalán nem állt le, újabb appal jelentkezett decemberben, aminek kapcsán feltettünk neki pár kérdést. A játék leírását az interjú után olvashatjátok.

iMagazin: Szia József! Legutóbbi cikkünkből sok mindent megtudhattunk programozói hátteredről, de azóta eltelt több mint két év. Hogy érzed, mennyire változott ezidő alatt a Swift nyelv. Javult? Egyszerűbb most nekikezdeni fejleszteni?

Romhányi József: Sziasztok! A Swift nagyon sokat fejlődött 2014 óta. Ezek a változások elsősorban a profi fejlesztők számára teszik egyszerűbbé az életet, újoncok számára a kezdés mindenképpen nehéz. Akinek már van programozási gyakorlata más nyelven, annak valamivel egyszerűbb a helyzete.

iM: A második játék mennyivel volt egyszerűbb, mennyivel kevesebbet kellett a stackoverflow-t túrnod hozzá? Volt más fejlesztési projekted is közben?

R. J.: A második játéknál sokkal kevesebbet kellett stackoverflow-t túrni. Rengeteget át tudtam venni a Flying Flowercardsból, pl. a nyelvek univerzális kezelését, de sokat segített a környezet alapos ismerete is. Más projektem nem volt, ezzel foglalkoztam az elmúlt 2 és fél évben.

Viszont voltak zsákutcáim, egyik ilyen volt a Realm Cloud. Ez egy adatbázis kezelő felhő, sajnos nem ingyenes. Az volt az elképzelés, hogy ebben az adatbázisban valósítom meg a Game Center funkcióit és még sok más egyebet (pl. hibajelzések beküldése, stb). Aztán rájöttem, ha ingyenes játékot akarok, akkor ez számomra túl drága mulatság. Így aztán lemondtam a Realm Cloudról, és visszatértem a Game Centerhez. Itt is fel tudtam használni az előző játék rutinjait.

iM: Ami engem a legjobban érdekel: fejlesztőként te játszol a saját játékaiddal? Ha igen, mennyit, és milyen jól megy?

R. J.: Az első játékkal csak tesztelés céljával játszottam, viszont a Szómágia túlságosan magával ragadott, már több száz órát játszottam, a legjobb pontszámom több mint 480 000. Játék közben jöttem rá, hogy valószínüleg nem túl sok embert fog lekötni, csak azokat, akik szeretik a rejtvényeket. Amit a játék legnagyobb hibájának tartok, az az, hogy nem ad konkrét feladatokat, a játékosnak teljesen szabad a keze: a kapott betűkből kell szavakat kiraknia a játékmező tetszőleges helyén, tetszőleges irányokba (Fix-Betű játék esetén a játékmezőn látható lila színű fix betűket is fel kell használnia).

iM: Mennyire jött be a terv, hogy nyugdíjas éveidben a tévézés helyett aktív státuszban maradsz és fejlesztesz? Hogy látod, ez tényleg segít frissen tartani az agyat? Meddig tervezed, hogy iOS fejlesztéssel foglalkozol?

R. J.: A terv, hogy a programozással aktív státuszban maradok, 100%-ban megvalósult. iOS fejlesztéssel addig szeretnék foglalkozni, ameddig kedvem van (ahogy magamat ismerem, a kedvem mindig megmarad…)

Szómágia

És akkor a jöjjön az app, a szerző saját leírásával. December 18-án jelent meg a legújabb játéka az App Store-ban, Szómágia néven. Ez egy szókirakó játék, a játékmező alatt kapott betűkből, betűcsoportokból kell a játékosnak szavakat kiraknia. A lenti betűket megérintve azok felhúzhatók a játékmező tetszőleges üres helyére, illetve rájuk koppintva a megfelelő irányba fordíthatók.

A játékmezőre felhúzott betűk piros színűek, ezek is tetszőlegesen áthelyezhetők a játékmező bármely üres pozíciójába. A cél, hogy a betűkből minél hosszabb szavakat alkossunk.

Egy szó kijelölése úgy történik, hogy az első betűjét megérintve az ujjad végighúzod a szó betűin és az utolsó betű felett felemeled. A játék ellenőrzi a szó helyességét (egyes számú főnév) a szótárában. Ha a szó létezik, a betűi zöldre változnak, a játékos pontokat kap, melyek száma a szó hosszától, illetve a benne lévő betűk felhasználási gyakoriságától függ. A zöld színű betűk már nem elmozdíthatók, de tetszőlegesen felhasználhatók más szavakban is.

Ha a játékos csatlakozik a Game Centerhez, akkor pontszámai megjelennek a Game Center eredményei között és ő is látja más játékosok eredményeit. A legmagasabb pontszámok jelenleg 400 000 körül vannak, határ a csillagos ég!

Szómágia letöltése az App Store-ból (iPhone, iPad, iPod touch – Ingyenes)

Azzal kezdtem, hogy József a kedvenc nyugdíjas magyar iOS fejlesztőnk. Ismersz esetleg másikat? Vagy nem nyugdíjast, akit szerinted érdemes lenne bemutatnunk? Keress meg minket, szeretnénk minél több hazai fejlesztőt megismertetni a közösséggel!

A hozzászólások között pedig jöhetnek az elismerések és a játék kritikái is!

Apple Watch sosem látott árakon!

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!