imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Nyílik az iSTYLE adventi naptára

Bomba jó karácsonyi ajánlatok az iSTYLE-tól!

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Már nem olyan gyors az iTunes filmszekere, mint régen volt


Annak ellenére, hogy az Apple évről évre egyre fontosabbnak tartja a szolgáltatásokból származó bevételeket, és kezdetben el is ért szép sikereket az Apple Music-kal, az iTunes Store piaci részesedése csökkenő tendenciát mutat, míg a konkurencia folyamatosan növekszik.

A Wall Street Journal beszámolója szerint az Apple korábbi aranybányája már nem a régi, egyre kevesebb arányban vásárolnak vagy kölcsönöznek a felhasználók filmeket az iTunes Store-ból. Míg 2012-ben 50%-ban uralták a kategóriát, addig mára már csak 20-35%-ra tehető a cupertinóiak piaci részesedése. Persze azt is hozzá kell tenni, hogy a digitális filmpiaci részesedést szinte képtelenség nyomon követhetni. Rendszerint az Apple sem közöl pontos számokat erről a szegmensről, a Wall Street Journal is csupán a filmstúdiók információi alapján állította össze a felmérést.

Ezzel kapcsolatban az Apple továbbra sem árult el konkrétumokat, ugyanakkor nem is tagadták a jelentés valódiságát. A cég egyik szóvivője elmondta, hogy manapság inkább prioritást élveznek az App Store-on keresztül történő Netflix és HBO előfizetések. Ugyanakkor azt is hozzátette, hogy az elmúlt egy évben jelentősen megnövekedett a kereslet a filmek bérlésére és vásárlására, ami 10 éves csúcspontot jelent az iparban. Becslések szerint 12%-ot nőtt ez a szegmens, ami 5,3 milliárd dolláros piacot eredményez: ezek alapján hiába növekedett a konkurensek piaci részesedése, az Apple-nek valószínűleg nem csökkentek a bevételei.

Az iTunes Movies két legnagyobb konkurense az Amazon Prime (ami hamarosan már Apple TV-re is elérhető) és a Comcast, ami saját set-top boxain keresztül kínálja szolgáltatását. Előbbi körülbelül 20%-ot, míg utóbbi 15%-ot birtokolhat a piacból, ami, ha pontosak a becslések azt jelenti, hogy az Apple még mindig piacvezető, csak már nem utcányi az előnye. Iparági bennfentesek szerint a nagyobb gond inkább az, hogy utóbbi két cég igencsak kezdi magát bevásárolni a filmes bizniszbe, míg az Apple kívülállóként köt üzleteket a filmes stúdiókkal. Bár a cég nem titkolt stratégiája, hogy olyan filmeket kínáljon, amiket még játszanak a mozik, ezt rendkívül költséges kivitelezni, és egyelőre nem úgy látszik, hogy sikerülne megállapodniuk a forgalmazókkal.

Forrás: 9to5mac

Ha kíváncsi vagy további iTunesszal kapcsolatos hírekre, akkor a dedikált mappájában minden eddigi írásunkat megtalálod a témában!

DJI Osmo Pocket

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!