imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Szómágia

Itt a legújabb magyar iOS játék!

Meddig mehet el egy luxussportszergyártó, ha reklámról van szó?


Igazából két apropóból született a következő cikk. Az egyik, hogy a Peloton gépek dedikált Apple Watch támogatást kaptak, a másik viszont az a borzalmasan “jól sikerült” karácsonyi reklám, amivel a sportszer-gyártó a napokban rukkolt elő. 

Kezdjük a tényekkel: A 2012 óta a piacon lévő Peloton egy elég jól menő amerikai sportszergyártó vállalat, amit idén ősz óta már a tőzsdén is jegyeznek. Kiemelt termékük egy olyan spinning bicikli, amihez még spinning edzés előfizetés is jár, nagy képernyő, kényelmes ülés. Minden luxus, amit egy ilyen géptől és a hozzá járó szolgáltatástól el lehet várni az igen csak borsos áráért.

Nem tudom Magyarországon mennyire képviselteti magát a brand, én még egy edzőteremben sem találkoztam a gépeikkel, de lehet csak én nem fordultam meg elég nívós helyeken.

Bár a Peloton termékek eddig is rendelkeztek Apple Health integrációval, tehát a szobabickili vagy a futópad simán felküldte az eredményeidet a Tevékenység (Activity) alkalmazásba, most végre az Apple Watch-csal is működnek, még pedig élő követéssel is. A különböző eszközök (szobabicikli, futópad, evezőgép, stb.) külön interfészeket kaptak az alkalmazásban, az eredemények mellett kijelezve az aktuális szívverési értékeket is.

A másik már egy sokkal viccesebb és, ha igazából a mélyére akarunk menni, akkor szomorúbb történet is. Ez pedig a gyártó karácsonyi reklámkampánya:

Valószínűleg még nem léptem be az eléggé elnyomott női státuszba és a fitnesz-guruság sem szállt meg annyira, de nekem elsőre nem esett le, hogy mi a gond ezzel a videóval. Mert, hát sikerült jól felkavarni vele az állóvizet, és sajnos nem abban az értelemben, amiben a gyártó szeretette volna hírnevét öregbíteni.

Egyes sajtóorgánumok egyenesen már szexistának bélyegezték a reklámot, a közösségi média oldalakat pedig ellepték a gúnyolódó posztok és paródia videók. A videóban önmagában semmi ördögtől való nem történik. Anyu kap aputól egy szobabicót karira, és – mint ahogy minden magára adó nő – szelfikkel dokumentálja véres verejtékének eredményét egy éven át. Majd még meg is köszöni a lehetőséget. Nekem esküszöm nem esett le, hogy mi itt a gond, egészen addig, amíg el nem kezdtem cikkeket olvasni a témában.

A hölgy igazából kérdés nélkül Hide the Pain Harold unokája lehetne. Ugyanis nálam jóval szakértőbb szemek, meglátták az igazi szenvedést az arcán. Tény és való, hogy másodszorra, ha már ilyen szemmel nézem, akkor valóban nem tűnik kitörőnek anyu öröme. Viszont az is biztos, hogy egy durván megküldött spinning edzés után, az én mosolyomba is legalább ennyi fájdalom vegyülne.

A sztori már odáig kígyózott, hogy a frissen tőzsdére lépett vállalat részvényei technikailag beszakadtak, és az első hét után a reklám már közel 1 milliárd dolláros veszteséget hozott a cég számára, ami a vállalat értékének fájó 10%-a.

Az meg már csak hab a tortán, hogy filmes karrierjét leszámítva, a pikírt humoráról és saját Aviation Gin márkájú italáról híres Ryan Reynolds is lecsapta azonnal a magaslabdát és szerződtette a hölgyet egy gin reklámhoz.

Te meglátta a szexismust és elnyomást ebben a reklámban vagy szociálisan legalább annyira érzéketlen vagy mint én? Ezen már egy Apple Watch alkalmazás sem segíthet…

Forrás: 9to5Mac, Markets Insider,

Apple Watch sosem látott árakon!

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!