imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Nyílik az iSTYLE adventi naptára

Bomba jó karácsonyi ajánlatok az iSTYLE-tól!

Még Steve Jobs sem tudta, hogy az App Store lesz a következő Nagy Dobás


Idén ünnepli tizedik születésnapját az App Store, az alkalmazásbolt, ami új perspektívát adott az okostefelon piacnak. Ennek alkalmából a The Wall Street Journal egy 2008-ban készült interjút publikált Steve Jobsszal, amiből kiderül, hogy fogalmuk sem volt az Apple-nél mennyire lesz sikeres a projekt.

Mára teljesen természetes, hogy kismillió alkalmazás áll a rendelkezésükre, ami sok területen megváltoztatta a hétköznapjainkat, legyen szó iOS-ről vagy más mobilplatformokról. Ez nem volt mindig így, sőt az első iPhone-on még csak web appokat lehetett futtatni, az App Store egy évvel később, 2008-ban debütált.

Az iPhone történetét feldolgozó tavalyi cikksorozatunkból kiderült, hogy Steve Jobs valójában sosem volt annyira biztos a dolgában, mint ahogy azt később a média vagy az emberek vízionálták. Az Apple vezetőségében vérremenő viták voltak, hogy adjanak-e teret a harmadik féltől származó alkalmazásoknak, vagy maradjanak a saját, belső fejlesztéső megoldásoknál.

Akkoriban már az a néhány tucat app, amit az iPhone gyárilag tartalmazott, is úttörő volt a maga módján. Aztán egy évvel később, amikor az Apple elindította az App Store-t, egy olyan folyamat indított el, ami ma nemcsak az Apple pénzügyi hátterének jelentős részét teszi ki, de fejlesztők millióinak is megélhetést biztosított.

Az App Store óriási robbanást jelentett: 30 nap alatt az App Store elérte az iTunes letöltések 30%-át ugyanazon periódus alatt. Jobs elmondása szerint még azt sem gondolta, hogy az induláskor máris tele lesz alkalmazás bolt jobbnál jobb digitális termékekkel:

Nem hiszek a találgatásoknak, mert a valóság eddig bőven túlszárnyalta azokat. Mindenkihez eljut, mindenki láthatja ezt a csodálatos jelenséget. A maximumra törekszünk, csináljuk a dolgunkat, hogy mindenkinek az appja helyet kapjon.

Az App Store korai időszakában kemény kritikákat kapott az Apple az alkalmazások árazását illetően. Jobs erre annyit reagált, hogy ez egy verseny. “Ki mondja meg mi mennyit ér?” Ennek megfelelően az Apple nem is javasolt semmit a fejlesztőinek, hogy milyen árazással értékesítsék az alkalmazásokat. “A mi véleményünk nem előrébbvaló a többiekétől, hiszen ez egy új dolog”. Majd hozzátette:

Ki tudja? Lehet, hogy valamikor egy milliárd dolláros biznisz lesz belőle. Ez nem sűrűn történik meg. Egy új, milliárd dolláros piac születik. 360 millió az első évben… semmi ehhez foghatót nem láttam még karrierem során a szoftvergyártásban.

Jobs elmondta, hogy nem sejtette, hogy az App Store nagy profitot fog generálni, úgy tekintett rá, mint ami növeli az iPhone értékét. Nos, ez kétségtelenül így is lett, ez a jelenség ma is fennáll, hiszen az iPhone a fejlesztők elsődleges platformja az egységben rejlő lehetőségek és a magas megtérülés miatt. Ma már szinte minden cég készít csúcskategóriás telefonokat, amik felveszik a versenyt az Apple saját készülékeivel. Azonban a felhasználók számára továbbra is elsődleges az operácioós rendszer kérdés.

Forrás: MacRumors

DJI Osmo Pocket

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!