imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Itt az új MacBook Pro 16" 2019

Mi pedig leteszteltük

Megjelent a Sky: Children of the Light!


A Los Angeles-i székhelyű thatgamecompany csapata régi ígéretet váltott be, amikor a napokban végre világszerte letölthetővé tették legújabb játékukat, a Sky: Children of the Light-ot, amely új mércét teremt a mobilos választékban.

A thatgamecompany esetében minden adott volt egy nagy durranáshoz. A művészi igényességű játékokról ismert fejlesztők első sikercímét, a 2009-es Flowert még a Smithsonian Intézet gyűjteményébe is beválogatták, a 2012-es Journey pedig mind Playstationön, mind PC-n hatalmas sikert aratott. Éppen ezért volt izgalmas, amikor Jenova Chen, a cég CEO-ja az iPhone X 2017-es Keynote-ján iOS-exkluzívként prezentálta soron következő alkotásukat, a lenyűgöző szépségű Sky-t.

A látványos bemutatót a felhők felett kecsesen suhanó figurák uralták, Chen pedig szociális-romantikus kalandként jellemezte a készülő játékot. Ennyi pont elég volt ahhoz, hogy már nagyon várjuk, de még gőzünk se legyen arról, hogy mi lesz a lényege. Sajnos végül nem csak ez maradt titok, hanem az is, hogy csaknem két évet kell majd várni rá. Most viszont végre itt van, és nincs miért köntörfalazni: ha esetleg tűkön ültél, nem tetted hiába.

Az időközben a Children of the Light alcímmel bővült alkotás tulajdonképpen egy csodálatos grafikával megáldott kalandjáték. A puzzle elemekkel gazdagon teleszórt történet során Sky birodalmának hét eltérő régióját járjuk be. Feladatunk, hogy a lehető legjobban felfedezzük minden apró szegletet, s őseink lelkét felszabadítva visszacsaljuk az égboltra világunk elhullott csillagait. Ez a költői küldetés tökéletesen passzol a látványhoz, hiszen nem lehet eléggé hangsúlyozni a Sky szépségét.

Félretehetjük a gúnyos megjegyzéseket a konzolminőségű mobilos grafikákról, hiszen a Children of the Light esetében nem túlzó a kifejezés. Mindegy, hogy az eget szeljük, vagy zöldellő lankákon szaladgálunk, netán sötét kazamatákat fedezünk fel, egyszerűen sehol nem érezni, hogy valami lebutított izével lenne dolgunk. Sky világa nem csak változatos, de élettel teli is, egén például mindenféle lények cikáznak, kiknek hátát alkalomadtán meg is lovagolhatjuk, ám vigyázzunk, mert nem mindegyikük barátságos.

Az igényes hanghatásokkal együtt így már eleve egy potenciális klasszikust kapunk, azonban még koránt sincs vége a pozitívumoknak. A Sky egyik legjobb tulajdonsága ugyanis, hogy valóban közösségi élmény. A világot nem egyedül fedezzük fel, hanem folyamatosan összefutunk más játékosokkal, akik valós időben vannak jelen. Barátságot köthetünk, beszélgethetünk velük, illetve a sorra feloldható látványos gesztusokkal is kommunikálhatunk egymással.

A csúcs azonban, hogy a feladatok megoldásában is közösködhetünk, méghozzá rendkívül gördülékenyen. Ezt úgy kell elképzelni, hogy ha egy puzzle részeként például meg kell gyújtanunk négy fáklyát, akkor azt egyedül is végrehajthatjuk, ám ha pont ott van két másik arc, és lerendeztek már hármat, akkor nekünk csak a maradék egyet kell. Rendszeresek az ilyen találkozások, így játék közben akarva-akaratlanul is úgy érezzük, mintha egy összeszokott csapat tagjaként kalandoznánk. Én régimódi single player-gamerként általában ódzkodok mindenféle multiplayer száltól, de a Children of the Light fejlesztőinek sikerült úgy megoldaniuk a dolgot, hogy valóban hozzáadjon az élményhez.

S mit kér mindezért cserébe a játék? Ez egy újabb remek hír: jelenlegi formájában lényegében semmit. A letöltés ingyenes, a világ pedig oda-vissza szabadon bejárható, még csak reklámokkal sem fárasztanak minket. Vannak ugyan alkalmazáson belüli vásárlások, de a végigjátszás során nem éreztem szükségüket. Igaz, nem pörgettem 100%-ra a mindent, csak felgöngyölítettem az összes régió fő szálait, de már ez is egy 3-4 órás kaland volt, teljesen bérmentve.

A Children of Lighttól ráadásul régebbi készülékkel sem kell megrettenni, a beállításokban adott a lehetőség a grafika lebutítására is. Összesen négy opció van: az energiatakarékos, a normál, a teljesítmény (60FPS), és a maximum felbontás (30 FPS). A tesztet a teljesítménnyel végeztem, de még az sem okozott túlmelegedést, vagy vészes merülést az XS Maxnál. Szerencsére az irányítást is sikerült tisztességgel megoldani, de azért a kontrollerek várható támogatásával sokat javul majd az élmény.

Röviden összefoglalva a Sky: Children of the Light jelenleg kétségkívül az App Store leglátványosabb darabja, ám szerencsére jóval több üres techdemónál, hiszen a játékmenet is remek. Még ha nem is különösebben érdekelnek a játékok, akkor is érdemes rákukkantani, hogy mire képes ma a platform, ha tehetséges fejlesztők veszik célba. Az iPhone mellett természetesen iPaden és Apple TV-n is élvezhetjük, később Macre is érkezik.

Töltsd le a Sky: Children of Lightot az App Store-ból (iPhone, iPad – ingyenes)

Apple Watch sosem látott árakon!

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!