imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Itt az új MacBook Pro 16" 2019

Mi pedig leteszteltük

Melyik van előbb, Kylie Jenner vagy A Tojás?


Ez a szép az emberiségben: a világ legtöbbet kedvelt Instagram posztján egy tojás látható. De ami még szebb az emberiségben, hogy ezzel egy jó ügyet támogattak. Mégha akaratlanul is.

Nem mai történet már, hogy a híres-neves Instagram influenszer művésznő, Kylie Jenner eredendően sikerre ítélt babaszületést-bejelentő posztját – ami sokáig a leglájkoltabb bejegyzés volt Instagramon – megelőzte egy tojás. Pontosaabban nem is egy tojás, hanem A Tojás. A hős, a világrekorder. Aki nem hagyta, hogy az jellemeze a világot, hogy közepesen érdektelen valóságshow szereplők érdem nélküli bejegyzései vezessék az összes statisztikát az interneten. Mutatom ki Ő:

A jelenség több szempontból is különösen érdekes volt. Egyrészt a semmiből jött. Egész egyszerűen az történt, hogy az emberiség Instagramozó fele heccnek vette, és poénból dobott rá egy lájkot. Aztán ahogy az lenni szokott, virálissá vált a tartalom, és a végén a felhasználók már csak azért is lájkolták, mert sok lájk volt rajta. Ez a lavina vezetett a rekordhoz és ennek köszönhető az a 52 millió 309 ezer 121 lájk, és több mint 10 millió követő is amit a poszt számlált a cikk írásának pillanatában (Jenner posztján nincs 19 millió lájk se).

Nem különösebben lepődtünk volna meg, ha csupán ennyi lett volna a sztori, hiszen az internet hajlamos ilyen hecc szerű, furcsa dolgok kitermelésére. De szerencsére nem állt itt meg a történet. Kiderült ugyanis, hogy ki és mi áll a világrekorder tojás mögött.

Egy zseniális brit reklámszakember és egy mentális betegségeket segítő civil szervezet.

Akik nem haszonszerzés, hanem a jó cél érdekében hackelték meg az egész internetet. A world_record_egg Instagram oldal következő képén ugyanez a tojás volt látható, egy apró repedéssel rajta. Aztán a következőn tovább nőtt a repedés, majd a következőn még tovább. Aztán a hatodik posztra, több millió lájk, komment, követő és hatalmas sajtóvisszhang után kiderült, mi volt az egész kezdeményezés célja:

A tojás eltört. Méghozzá a közösségi média nyomására. Pont úgy, ahogy az emberek is összeroppanhatnak a virtuális tér szeszélyei közepette. Abban a térben, ahol 5 Magyarországnyi ember képes indokolatlanul lájkolni egy teljesen értelmetlen dolgot. Abban a térben, ahol hasonló vehemenciával, ugyanígy lavinaként rombolhatják le névtelen kommentelők mások önképét.

A videó üzenete az, hogy ez bárkivel előfordulhat. Arra bíztat, hogy ilyen esetben ne egyedül akarjuk feldolgozni a történteket, inkább vegyünk igénybe segítséget. Az erre a célra létrehozott talkingegg.info weboldalon összegyűjtöttek pár linket az egyes országokban elérhető segítségekről.

Persze a lista nem teljes, magyar oldal sincs benne. Bíztatnak rá, hogy bővítsük. Ha tudsz nálunk ilyen intézményről, írd meg a submit@talkingegg.info e-mail címre (ha ismersz ilyet és csak az angol lenne a probléma, írj a kommentek között és segítünk a küldésben)!

Ezzel az ügyes trükkel most sikerült ezt az erőt valami jóra fordítani és milliókhoz eljuttatni egy üzenetet. Merthogy az internet ereje jóra is használható, amire épp ez a tojás lesz az ékes példa még jó sokáig, hiszen olyan toronymagasan vezet, hogy a rekordját egy darabig aligha fogja megdönteni valamelyik üres valóságshow-sztár lényegtelen bejegyzése.

Forrás: BuzzfeedNews

iPhone XR akár 0 Ft önrésszel és 0% THM-mel

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!