imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Megérkezett az AirPods Pro

az Apple legújabb fülese!

Mi a helyzet Apple Car fronton?


Az egykoron biztosra vett sajátgyártású Apple autó projektje előbb szoftveres fejlesztésre módosult, majd egyre kevesebbet hallottunk róla. Életjeleket azért még mutat!

Ha 2014-ben megkérdeztünk volna egy tech újságírót, hogy mi lesz az Apple legnagyobb dobása 2020 előtt, valószínűleg a legtöbb az okosszemüveget vagy az Apple Cart említette volna elsőként.

Azóta ugyan lett Apple Watch, AirPods, visszatértek a saját monitorhoz és újra építenek brutálisan erős asztali gépet, ugyanakkor ez a két projekt sosem valósult meg, még egy AirPower féle bejelentés szintjén sem.

Ugyan az Apple Glass bejelentését továbbra is várhatjuk a következő években, a saját Apple autó terve elbukott, és a hírek szerint inkább az önvezető technológiában bíznak, és ezen az irányon megy tovább a Project Titan. De mit tudunk mostanság az Apple autós részlegéről?

Az biztos, hogy teljesen nem állt le. Márciusban ugyanis a Teslától szerezték meg az erőátvitelért felelős alelnököt, Michael Schwekutsch-t, kicsivel korábban pedig Andrew Kimet, aki a Tesla egyik korábbi senior autótervezője volt. Természetesen az ilyen magas rangú mérnökök általában nem egyedül jönnek, hanem átcsábítják közvetlen munkatársaikat/csapatukat is.

Hogy ez valójában azt jelenti-e, hogy az Apple visszatért a saját autó tervezéshez, ahogy azt a piaci pletykák rebezsgetik, nem tudhatjuk pontosan. Mint ahogy igazából semmit sem tudunk teljes biztonsággal állítani: hiába szivárog mára ki szinte minden termékfrissítés részlete a beszállítóktól, a belsős projektek ugyanolyan titokban, zárt ajtók mögött zajlanak, mint hajdanán az iPhone fejlesztései.

Az Apple és a Tesla egyébként már évek óta szipkázza el egymástól az embereket, Elon Musk ennek kapcsán pedig az Apple-t korábban “Teslás temetőnek” nevezte.

A legfrissebb hír pedig már nemcsak egy rutinos mérnökről, de egy komplett felvásárlásról szól. A korábban 77 millió dollárt összekalapozó és 200 millióra becsült Drive.ai-t ugyanis megásárolta az Apple. A texasi vállalat megoldása elég limitált közegben működött: weboldaluk szerint Arlington legfontosabb útjain “hívhattuk” a vezető nélküli járgányaikat, amik elvittek minket a város népszerű pontjaira, mint a helyi stadionba vagy épp a parkba.

Az amúgy becsődölt projekt bekebelezése nem azért érdekes, mert önmagában sikerterméket sikerült szerezni, inkább újabb úgynevezett aqui-hire-ről van szó, ahol a cégben lévő dolgozókat “vásárolják” meg, és az ő eddigi rutinjukat, tapasztalataikat (természetesen a meglévő hardverek mellett). Legalább 5 olyan mérnökről biztosan tudunk, aki az utóbbi napokban Apple-re frissítette LinkedIn profilján a munkáltatóját. Ahogy írtam, itt apróságokba kell kapaszkodnunk…

Az autóipar kétségtelenül lassabban mozog, mint például az okostelefonok piaca, így nem várhatunk extragyors megoldásokat. Azt azonban csak remélni tudum, hogy 2024-ben nem fogok “vajon mi lesz a Projekt Titán sorsa?” cikket írni.

Forrás: AppleInsider

Szerinted lesz végül saját Apple autó? Esetleg az önvezető szoftvereket fogják gyártani más márkáknak? Vagy teljesen besül idővel a projekt és leírják veszteségnek?

Apple Watch sosem látott árakon!

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!