imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Megérkezett az AirPods Pro

az Apple legújabb fülese!

Miért néznek ki az okostelefonok szinte egyformán?


A mai okostelefonok néhány kulcsszóval definiálhatóak. Nagy kijelző, kamerasziget, csúcsminőségű kamera és többnyire üveg hátlap. Miért halad a piac a teljesen megegyező dizájn felé?

A napokban láttam a Twitteren egy képet és elgondolkoztam. Biztosan ti is emlékeztek azokra az időkre, amikor még szinte minden telefon máshogy nézett ki. Amikor még a horizonton álló emberről is tudtad, melyik gyártó készülékét püföli. A telefongyártó vállalatok kezdetben rengeteg különböző megoldással próbálkoztak, a csúsztathatós mobiloktól az össze-vissza hajtogatható modellekig.

Hamar kiderült, hogy az Apple által megcélzott irány a járható út, egy kis idő után szépen az egész piac rálépett erre az ösvényre. Ahogyan beálltak az irányelvek, egyre közelebb és közelebb kerültünk a mai sztenderdhez. Megjelentek a kínai – főként másolással feltörő – gyártók, ami végeredményben a magától is zajló folyamat szándékos felgyorsítása. Az iparág pedig az utóbbi néhány évben úgy tűnik lelassult. Látványában kisebb újítások és közel megegyező dizájn jellemző.

Ehhez érkezett egy új trend, a teljes kijelző hajszolása. A világ összes trükkjét bevetve próbálnak a gyártók százalékban közelíteni, ha nem is a 100-hoz, de a 95-höz kijelző méretben. Az Apple formabontóan a kamerasziget mellett döntött – a félig tele vagy félig üres pohár elvén. Nézegetheted a kameraszigetet rosszallóan, vagy nézheted azt is, hogy azon kívül tényleg minden csupa kijelző.

Az teljesen normális, hogy egy iparág eléri a végleges, kiforrott formavilágát. Ez Jellemző szinte minden technológia alapú iparágra. Az autóiparra a hetvenes években, a laptop piacra a kétezres évek második felében. Ezért lehet, hogy a laptopokról és az autókról alkotott képünk is márkáktól függetlenül azonos. Ehhez a ponthoz érkezhettünk meg az okostelefonoknál is.

A szinte azonos külső egy amerikai professzor, Neil Mansfield szerint 2 okból lehetséges. Az első: az emberek akik használják nagyon hasonló felhasználói igényekkel rendelkeznek. Így a piac egy irányba haladva tud sikeresen működni.

A másik pedig a rendelkezésre álló technológia. Amíg az akkumulátorok ilyen méretben és formában szolgálják ki az embereket, valamint míg a kijelzők leginkább egy egyenes téglalap formában működnek igazán jól, a design ezen irányelvek mentén formálódik.

Ha ez a folyamat még pár évig ebben a formában folytatódik, könnyen odajuthatunk, amit a tweetben is láttam:

De Jó ez nekünk egyáltalán? Majd az idő eldönti! Azzal párhuzamban, hogy a piac ma sokkal jobban hallgat a vásárlói igényekre, mint 10 éve, még mindig igaz az, miszerint a vásárlónak utat kell mutatni, hogy tudjon miből választani. Mi nagyon szeretjük a különbözőséget és jó lenne, ha a telóink nem csak szoftverben és kamerákban különböznének.

Mit gondoltok a keret nélküli okostelefonoké a jövő és eltűnőben a brandek jellegzetes, egymástól elütő designja?

MacBook Pro és iMac most 3 év jótállással!

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!