imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Kipróbáltuk az iPhone XS Max-ot

Megnéztük hogyan teljesít hosszabb távon!

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Milyen lesz az Apple következő 5 éve?


A LoupVentures szakértői csapata egy elég komoly táblázatban foglalta össze az Apple jelenlegi piaci helyzetét, majd az adatokat elemezve készített egy elemzést arról, mi várható az Apple-től a következő öt évben. Nézzük, mire jutottak!

Stabilan növekedő szolgáltatások

Az elemzés egy lassú, de folyamatos növekedést jósol az Apple szolgáltatásaiból származó bevételeknek. 2017 márciusában a cég teljes bevételének körülbelül 13%-át tették ki a szolgáltatások, mindezt évről évre 18%-os növekedéssel. 2022-re 21%-os bevételi aránnyal és 14%-ra lassuló növekedéssel számolnak az elemzők.

Véleményük szerint a folyamat mozgatórugója az AR lesz, minekután az új technológiát felhasználó alkalmazásokért szívesen fizetnek majd a felhasználók. Úgy látják, hogy a szolgáltatások piaca a maga ~60%-os árrésével lesz az a terület, amin az Apple behozza a hardverpiac alacsonyabb árréséből származó hiányt.

Apple Glasses

A LoupVentures úgy kalkulál, hogy 2020 közepe körül az Apple ki fog jönni egy új, AR-centrikus, hordozható eszközzel, az Apple Glasses-zal. Ezt az egyre nagyobb hangsúlyt kapó AR törekvésekre (például ARKit), illetve az olyan beruházásokra alapozzák, mint a például a mostani SensoMotoric Instruments felvásárlása. Úgy hiszik, hogy az új technológia szoros összefüggésben lesz az iPhone-okkal.

Persze az elején a (1300 dollár fölötti) magas ár miatt csak kisebb lesz az érdeklődés a termék iránt (3 millió leszállított példány), de a kezdeti 2%-os piaci részesedés 2022-re feltornázódik majd 10%-ra. Ezt az iPad eladások korai mutatóiból következtették ki, illetve azt is hozzátették, hogy a hordozható kiegészítők népszerűsége, szemben az iPad-ével, egy jó darabig nem fog csökkenni.

iPhone hullámvasút

Az iPhone 8 iránti magas érdeklődés alapján az elemzők arra számítanak, hogy a következő frissítési ciklus 15%-kal meg fogja dobni a telefonokból befolyó bevételt, amihez körülbelül 12%-kal több egységet is kell majd szállítania a cégnek. 2020 körül viszont az Apple Glasses érkezése hatással lesz az iPhone eladásokra is, visszavetve ezzel a növekedés ütemét.

Ettől függetlenül arra számítanak, hogy majd az új AR-hez kapcsolódó funkciók (szenzorok, fejlettebb kamerák) azért húznak majd annyit az eladásokon, hogy valamennyivel továbbra is növekedjen az iPhone piac egy darabig, azonban 2022-re a bevétel mértéke csökkenni fog. Ha kibővítik a becslés határait 10 évre, a szakemberek úgy látják, hogy bár az iPhone nem fog eltűnni, de lényegesen kisebb (50% alatti) része lesz az Apple teljes üzletének.

Az AirPods beelőzi az Apple Watch-ot

Ennél a pontnál egy új fogalmat vezettek be a LoupVentures újságírói: kiterjesztett audió. Bár nem fejtik ki a fogalmat, de úgy gondolják, hogy az AirPods szép fokozatosan egy egyszerű vezeték nélküli fülhallgatóból egy teljes értékű hordozható okoseszközzé fog válni.

Ezzel a folyamattal párhuzamosan pedig fokozatosan átveszi az Apple Watch helyét, annak ellenére, hogy mindkét terméktípusnak növekedést saccolnak, 2022-re már azonos mértékű bevételi forrást fognak jelenteni. Ehhez persze árnövekedés is társul, a kiterjesztett audió érkezésével a jelenleg 159 dolláros eszköz ára 200 dollár közelébe fog emelkedni.

Nem lesz Apple autó

A tisztázatlan információk miatt az elemzők egy külön Apple autó érkezésére inkább nem is számítanak. Ez persze nem azt jelenti, hogy valamilyen úton-módon nem lépnének be az autós piacra. Említést tesznek arról, hogy Tim Cook a Bloombergnek adott interjújában megerősítette a Project Titan létezését.

Bár nem specifikálta, hogy pontosan min dolgoznak, de annyit elárult, hogy ez a projekt „minden AR fejlesztés szülőanyja”. Valamint megemlített három különböző területet (önvezető technológiák, elektromos járművek, közösségi utazásmegosztók), amelyek egy időben hoznak majd változást. A szakértők szerint az Apple is ezeken keresztül lépne be a piacra, legvalószínűbbnek az önvezető technológiák menti opciót tartják.

Forrás: LoupVentures

Jó sok témát érintett az elemzés, az AR-ről itt, a következő iPhone-ről itt, az autós projektekről pedig itt olvashattok további cikkeket.

iPad Pro 2018

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!