imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Kezünkben az iPhone XS és iPhone XS Max!

Nézd meg és olvasd el első benyomásainkat!

Mitől hathatnak profin az iPhone-os fotóid?


Nem, nem attól, hogy az iPhone-oddal készítetted őket. És még az sem gond, hogy nem volt nálad egy jó fotóshoz illő állvány, kameralencsék és nem értesz a képek színezéséhez. Azonban van valami, amivel látványosan jobb képeket készíthetsz.

Ismerős az érzés, amikor nézel a telefonodon egy képet? Szépek a színek, nagyjából rendben van minden, ismét megállapítod, hogy ezek a mai mobilok milyen jó minőségű fotókat készítenek. De valahogy nem az igaz. Érdekes szögben lefotóztad a térkövet, de sokkal kevésbé kifejező, mint azok amiket az Instagramon láttál tucatjával.

Tekintsünk el a filterektől, mert azt bárki tud használni. A kiváló expozíció sem akkora kérdés, hisz az iPhone-ok ügyesen meg tudják határozni a helyes értéket. A fényképezésre fordított idő és állítgatás is részletkérdés, mert pont ez a jó a mobilos fotókban: előkapod, elsütöd és máris megörökítetted a pillanatot az utókornak, az adat egyből ott figyel az Apple szerverein, a lehető legnagyobb biztonságban.

De, akkor mégis mi az, amivel baromi egyszerűen tudsz javítani a fotóidon, különösebb fotós múlt nélkül? Mi az a praktika, amivel egy profi fotós jobb képeket készít az iPhone-jával, mint te a sajátoddal? Figyelj a vonalakra és az arányokra. Bizony, minden a kompozíción múlik. Vannak egész egyszerű alapelvek és vannak egy kicsit trükkösebbek is. Lássuk őket!

1. Nézésirány és harmadolási szabály

Sokan észre sem veszik, de akkor látunk természetesnek valamit, ha a téma vagy modell a kép középpontja felé fordul, “befelé figyel”. Ezzel a módszerrel némiképp vezetjük a tekintet, egy tágabb kép esetén más témára is irányíthatjuk ezzel a figyelmet. Ha a modell a kamerába néz, akkor az egyértelműen kiemeli őt a háttérből. A szemkontaktus mindig hatással van ránk és emléket ébreszt.

Ehhez kapcsolódik az egyik legalapvetőbb kompozíciós trükk, a harmadolási szabály vagy más néven aranymetszés. Ennek lényege, hogy a kép hosszanti és merőleges oldalát egyenlő arányban, 3-3 részre osztjuk. A vonalak 4 helyen találkoznak, mind a négy segítségével harmadolhatjuk a képet, azaz odakomponálhatjuk a témánkat. Ha nem megy fejben, akkor az iPhone gyári kamerája ehhez egy ráccsal nyújt segítséget.

2. Szimmetria, centrális szerkesztés

Tudtad, hogy azokat az embereket látjuk szépnek, akiknek szimmetrikusnak tűnik az arca? Pedig tökéletes szimmetriával rendelkező ember aligha létezik, mégis ez a CG világ egy legnagyobb trükkje. Ezer más példát is fel lehetne sorolni erre, ugyanakkor ez nem egy megcáfolhatatlan tézis. Mégis, ha arányosságra törekszel, biztos nem lőhetsz mellé. Ehhez szintén használhatod az kamerarácsot.

3. Figyelj a vonalakra, vezetik a tekinteted

Itt egyből rá is tudok cáfolni saját magamra, ha egy dimbes-dombos tájat látunk, amin végigível egy út, azt aligha látjuk szimmetrikusnak. Ez nem jelenti azt, hogy az kép nem tartalmaz egyensúlyt, hiszen maga az út is szimmetrikus. Ezzel a kombinációval is könnyen vezetheted a tekintetet, ahogy a harmadolási szabállyal is kombinálhatod a messzibe tekintő vonalakat.

TL,DR:

Az iPhone-ok gyárilag rendelkeznek beépített kamera ráccsal, ami jó mentőöv, azok számára, akik először kísérleteznek harmadolással, szimmetriával, a vonalak és a nézés irányával. Ezt a funkciót a telefonod Beállítások menüpontjában a Kamera opciói között tudod bekapcsolni.

Szép fényeket!

Kifutó MacBook Pro modellek

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!