imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Szómágia

Itt a legújabb magyar iOS játék!

Moonshades – magyar fejlesztésű szerepjáték a hagyományok szerelmeseinek


Nemrég újabb hazai játékkal bővült az App Store kínálata. A Moonshades leginkább a klasszikus RPG-k rajongóit szólítja meg, de ingyenessége és igényes kivitelezése révén valójában bárki örömét lelheti benne.

Manapság már alig találni olyan AAA-játékot, melyet ne színesítenének RPG elemek: gyűjthető holmik, fejleszthető főhősök, különleges képességek. Ez azonban nem volt mindig így, hiszen a 90-es évek hajnalán az ilyen adalékok még többnyire csak a papíron megelevenedő Dungeons & Dragons kalandokban, valamint az ezek által ihletett labirintus-felfedezős (ún. dungeon crawler) PC játékokban bukkantak fel.

Domonyi Viktor már ekkor is az összeülős D&D partik lelkes résztvevője volt, s gyerekként valósággal elvarázsolták az olyan számítógépes feldolgozások, mint az 1991-es Eye of the Beholder, vagy a Wizardry. E korai élményeken felbuzdulva hamar szövögetni kezdte saját történetét, amely végül egy mobiljáték, a hobbiprojektként fejlesztett Moonshades képében öltött testet.

Viktor alkotása ízig-vérig RPG, amely a Dungeons & Dragons máig népszerű fantasy világából táplálkozva a klasszikus dungeon crawlerek köntösében kel életre. A fejlesztőt nem legyintette meg az ismét reneszánszát élő pixel art irányzat, így korszerű 3D grafikába bújtatta művét. A szép látvány persze csak egy dolog, de szerencsére a történet és a játékmechanika terén sem kell csalódnunk, hiszen a Moonshades a Google Play Store tizenkétezer értékelése alapján 4,7 csillagon áll, elégedetlenkedőket pedig csak elvétve találni.

A játék a napokban iOS-en is elérhetővé vált, így már az iPhone/iPad tulajdonosok is bármikor belevághatnak a démonok ostroma alatt álló Harten királyságának megmentésébe. Az ingyenesen letölthető Moonshades többezer fejleszthető tárgyat, változatos ellenfeleket, ötletes kirakósokat, valamint kiterjedt háttértörténetet kínál. A retro játékmenet ugyan sokak számára szokatlan lehet, de a kalandra kaphatóknak mindenképp megér egy próbát ez a manapság már hiánycikknek számító műfaj. A teljes egészében egyedül készített játék kapcsán kifaggattuk magát a fejlesztőt, aki készséggel válaszolt az iMagazin kérdéseire.

iM: A Moonshadest hobbiprojektként készíted. Mivel foglalkozol, amikor nem Harten királyságán dolgozol?
D.V.: Főállásban programozóként tevékenykedek, de nem a játékipar területén, így a Moonshadeshez szükséges tudást a szabadidőmben próbálom felszippantani a 3D modellezéstől az animáláson át a marketinges teendőkig. A játékfejlesztésben ugyanis mindenhez kell érteni egy kicsit, a programozás csak egy része a kirakósnak.

iM: Mikor kezdted a Moonshades fejlesztését?
D.V.: A tiszta alapötlet kb. 8 éve született meg, ám az akkori körülményeim még nem tették lehetővé, hogy komolyabban beleássam magam egy indie játék megalkotásába. A projektet később újragondoltam mobil platformra, azonban még évekig nem szántam rá magam igazán, hogy a nyilvánosságnak fejlesszem. A kezdeti bétát néha-néha elővettem, csiszolgattam, de csak az elmúlt fél évben tudtam végre több időt fordítani rá, emiatt a játék 90 százaléka ebben az időszakban készült.

iM: Nagyjából mennyi időt vesz igénybe a játék sztorijának felgöngyölítése?
D.V.: A Moonshades története valójában már gyermekkorom óta formálódik a képzeletemben, s ebből még csak egy parányit valósítottam meg. Szerintem sosem fogom úgy érezni, hogy ez a játék kész, legfeljebb a közönség számára lesz egyszer egy igazi befejezése. A jelenlegi verzió 15 kézzel készített szintet és a kódból generálódó “Pits”-et foglalja magába, amellyel gyakorlatilag végtelen számú dungeonben lehet kalandozni. Ez viszont csupán a kezdet, hiszen most is folyamatosan adom hozzá az újabb tartalmakat, ahogy az időm engedi.

iM: Lelkes amatőrök kedvéért: hol/hogyan kell belefogni egy ilyen munkába?
D.V.: Ez manapság csak elszántság kérdése. Nagyon jó online kurzusok, ingyenes tutorialok és szakmai fórumok érhetők el a témában bárkinek, én pl. YouTube-csatornákkal kezdtem a tanulást.

iM: A Moonshades Androidon és iOS-en is játszható. Fejlesztőként melyik platformot tartod “simább terepnek”?
D.V.: Mivel Unity-t használok a fejlesztéshez, így mindkét platformra egyszerű volt lefordítani a játékot.

iM: A játék jelenleg 7 nyelven érhető el, de a magyar sajnos nincs köztük. Számíthatunk a honosításra is?
D.V.: Persze! Ez már a kezdetektől tervben van, de még mindig nagyon kevés magyar fedezte fel magának a játékot, s mivel rendre szembesülnöm kell sürgetőbb teendőkkel, sajnos nehezen ér a tornyosuló to-do lista élére ez az igény. Az is motoszkál egy ideje bennem, hogy nyílttá teszem a fordítást, így akinek lenne hozzá kedve, segíthetné az ügyet.

iM: Tervezel más nagy projektet is a jövőben?
D.V.: Jelenleg minden energiámat a Moonshadesre szánom, de van több “casual” játékosoknak szóló projektem is, egyelőre csak Androidra. Ezeket szintén kihívást keresve, önfejlesztés keretében készítettem.

Ha te is hiányolod a régi szép idők labirintusos játékait, vagy csak felkeltette az érdeklődésed a fantasy kalandvilág, a Moonshades innen tölthető le ingyenesen, illetve a friss hírekért érdemes követni a játék hivatalos Facebook-oldalát is, mely már 3500 kedvelő felett jár.

iPhone XR akár 0 Ft önrésszel és 0% THM-mel

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!