imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Nyerj AirPods Prót az iSTYLE-tól

Iratkozz fel a hírlevélre!

Na, ki adta el a legtöbb telefont az év végén?


Oké, elspoilerezem a leadben: persze, hogy az Apple. Évzáró eladási számok érkeztek a Strategy Analyticstől.

Bár a cupertinóiak arról már jó ideje leszoktak, hogy pontos eladási számokat közöljenek negyedéves jelentéseikben, azért a nálam eggyel “közgazdászabbak” ki tudják kalkulálni, hogy alakultak a számok az Apple háza táján.

A Strategy Analytics legfrissebb becslései szerint az Apple 70,7 millió iPhone-t adott el a decemberben végződő három hónapos időszak alatt, ami 18,9%-os részesedést jelent a globális piacon. Ez az érték 7%-kal magasabb, mint az előző évi 65,9 millió egység, ami akkor az Apple-t a Samsung mögött, a második helyre sorolta. Az egész évre vetítve pedig 197,4 millió eladott készülékkel számolnak.

Ez volt az Apple legnagyobb növekedése 2015 óta – mondta Neil Mawston, a Strategy Analytics ügyvezető igazgatója. Az Apple globális okostelefon-piaci részesedése ~18%-ról ~19%-ra emelkedett az elmúlt évben. Köszönhetően az iPhone 11 kedvezőbb árának,valamint az ázsiai és észak-amerikai megújult keresletnek.

Az Apple mögött a sort a Samsung nyitja, 68,8 milliós eladási számokkal, ami 18,4%-os piaci részesedést jelentett számukra 2019 utolsó negyedévében. A koreai tech-titán 69,3 millió készüléket szállított 2018-ban, ami ugyanekkora 18,4% -os piaci részesedést hozott. Azonban ez idén csak a dobogó második fokára volt elég.

A nyomukban lohol a Huawei 56 millió leszállított készülékkel és 15%-os piaci részesedéssel, míg a negyedik helyre megérkezett a Xiaomi, 8,8%-os részesedéssel és 33 millió darabos eladási volumennel. Az ötödik helyezett az Oppo lett, a maga 30,5 millió értékesített készülékével és 8,1%-os piaci részesedével.

Összességében a globális okostelefon-értékesítések a negyedik negyedévben stabilan hozták a 374.5 millió darabot, szemben a 2018 azonos időszakában elért 376 millió egységgel.

Forrás: Strategy Analytics

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!