imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Nyílik az iSTYLE adventi naptára

Bomba jó karácsonyi ajánlatok az iSTYLE-tól!

Natív alvásfigyelő érkezhet iOS-re


Ami képes megtippelni, hogy mikor tartunk az alvásnak abban a fázisában, amiben a legoptimálisabb az ébredés.

Alvás monitorozó appokból kismillió létezik, natív megoldást viszont ezidáig még nem láttunk iOS-en. Egy friss szabadalmi kérvény szerint az Apple szeretné ezt is elhozni az iPhone felhasználóknak, reméljük jobb és pontosabb megoldást nyújtva ezzel,  mint az App Store-ban fellelhető appok többsége.

Ezek a külső fejlesztőktől való megoldások az alvás fázisait próbálják, a lehető legpontosabban megtippelni. Az alvás nem egyszerűen a lefekszünk, elalszunk, felébredünk, felkelünk fázisokból áll, hanem az éjszaka során többször is végigmegyünk konkrét alvási ciklusokon, melyek 90-120 percig tartanak, és öt „lépcsőből” állnak.

Összesen 5 fázisunk van, 4 NREM (mélyalvás), és 1 REM, az utóbbi az, amikor álmodunk, viszont ez a legéberebb fázis, vagyis ebből a legkönnyebb felébredni. A mélyalvás fázisok egyre rövidülnek, a sorrend pedig fix: 1-2-3-4-3-2-1-5. Olyannyira fix, hogy ha valakit a négyes stádiumban ébresztünk fel, akkor mielőtt tudatára ébredne, végigjárja a 3-2-1-5 fázisokat.

A szükséges alvás mennyisége egyénenként változó, az azonban közös pont, hogy ha egy külső inger hatására nem akkor ébredünk, amikor az természetes lenne („lefutott” 5. fázis után), úgy érezzük, hogy nem pihentük ki eléggé magunkat. És itt jön a képbe az ébresztőóra: ez kíméletlenül beleüvölt reggel a fülünkbe, tekintet nélkül arra, hogy például éppen az NREM 4 stádiumban vagyunk.

Erre a problémára egyébként több hardveres kiegészítő is létezik, mint például a Beddit, amit nemrég felvásárolt az Apple, de például korábban a Withingsnek is volt ilyen terméke. Ezek többségét a matrac alá kell helyezni vagy az éjjeli szekrényre. Több megközelítés is létezik, a telefonos alkalmazások általában felerősítik a mikrofon által érzékelt hangokat és a légzésünket figyelve próbálnak tippelni.

Tulajdonképpen ugyanúgy működnek mint a hagyományos ébresztőórák, azzal a különbséggel, hogy nem fix időpontban ébresztenek, hanem egy tól-ig intervallumban. Legyen szó akár hardveres, akár szoftveres megoldásról, tapasztalatunk szerint nincs 100%-os recept, mindkettő odafigyeléssel jár, reméljük az Apple megoldása változást hoz ebben.

A szabadalom szerint nemcsak az iOS támogatná a natív megoldást, hanem egy Apple Watch megoldással pontosabb méréseket is elérhetnénk. Az iPhone és az óra nem a start megnyomásától számítva kezdené a kalkulálást, hanem azt is megmondaná, hogy mikor merülünk álomba, így pontosabb eredményeket elérve.

Ti használtok alvásfigyelő alkalmazásokat?

Forrás: Apple Insider

Karácsony 2018

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!