imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Szómágia

Itt a legújabb magyar iOS játék!

Ne add fel az újévi fogadalmaid, az Apple Watch segít


Az óévnek vége, fogadalmak megtéve. Már csak egy dolgod van, ki is kell tartani mellettük! Ebben lehetnek segítségedre okoseszközeid.

Ha már éppen csüggedni érzed magad, és egy hét elteltével a lelkesedésed sem az igazi, az Újévköszöntő Apple Watch kihívás kiváló alkalom lehet arra, hogy leporold a futócipőd vagy megújítsd a kondibérleted.

A kihívásban most nem speciális mozgásformával kell egy célt teljesíteni, inkább a kitartásra mentek rá. Ugyanis hét egybefüggő napon keresztül, hétfővel kezdve, kell bezárni az összes gyűrűt. Mi sem jobb kezdés, hiszen a legtöbb fogadalom a kitartáson bukik el, az emberek 80%-a február második hetére már nem tudja tartani kitűzött céljait.

Kezdd kicsiben, de álmodj nagyot!

A legnagyobb probléma az újévi fogadalmakkal leginkább az, hogy általában mind olyan tevékenységre ösztönöz, ami teljesen új viselkedést igényel. Akár rászokni, akár leszokni szeretnél valamiről, egy biztos, másképp kell cselekedned, mint eddig csináltad.

Kutatók szerint a kulcs a fokozatosságban van. Ha mindent egyszerre szeretnél csinálni, annak általában bukta a vége. Szeretnél egészségesebben élni? Fokozatosan építsd le a káros faktorokat és helyettesítsd őket új, egészséges dolgokkal. Ne vond meg magadtól az összes kaját és nem kell egyből neked lenned a terem királyának. A kudarcélmény és a rossz tapasztalatok sokkal inkább tántorítanak el, mintha hetente kipipálhatnál egy-egy apróbb célt, amire büszke lehetsz.

Segít az Apple Watch

Ebben például nagyban segíthetnek a Tevékenység (Activity) alkalmazásban található díjak, melyek mindegyike egy-egy elérendő célhoz kapcsolódik. Azonban ezek nem általános célok, hiszen legtöbbjük a te egyéni aktivitásodhoz szabva működik. Teljesen irreális lenne mondjuk kezdő futóként az első jelvényedet egy 50 km-es futásnál begyűjteni. Az már viszont sokkal életszerűbb, ha azért kapsz dícséretet, mert minden nap futottál egy keveset a héten.

A legjobb talán, ha a havi kihívásokkal kezded, így biztos, hogy nem lesznek teljesen világtól elrugaszkodottak a célok, amiket kitűzöl magad számára. Az én januári kihívásomban például az szerepel, hogy sétáljak vagy fussak 95,1 km-t a hónapban. Ehhez csak 3,6 kilométert kell letalpalnom nap, mint nap. Ami nyilván nem tűnik könnyűnek, azonban beleszámítva, hogy az esetek nagy többségében gyalog járok, simán teljesíthető. És ki az, aki ne szeretné, ha a hónap végén pittyen a telefon és jön a jutalom?

Ugyanez a kategória a Tökéletes hét, ami összejöhet mozgásból (elégetett kalória), edzésből (időtartam) vagy állásból is (felállás óránként/nap), mindezt összehozva 7 napon keresztül egyhuzamban. Nehéznek tűnik? Pedig nem is annyira az, csak egy kis odafigyelést igényel, főleg úgy, hogy az órád minden egyes mozdulatra vagy annak hiányára is figyel és azonnal értesít, ha régóta nem álltál fel vagy elmarad a mozgás mennyisége a megszokottól. És, mint tudjuk, a kicsi is számít.

Lassan kifelé megyünk a télből, minden nap egy perccel tovább világos van. Egyre több lehetőség nyílik szabadtéri mozgásra. Ne feledd, a sütimajszolásnál Netflixezés közben még egy rövid séta is több!

Te beleállsz valamilyen kihívásba idén?

Apple Watch sosem látott árakon!

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!