imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Nyílik az iSTYLE adventi naptára

Bomba jó karácsonyi ajánlatok az iSTYLE-tól!

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Nem is olyan zöld vállalat az Apple


Az Apple megmérettetett a Greenpeace mérlegén és könnyűnek találtatott. Persze nem az egész cég, hiszen az továbbra is kínosan ügyel a zöld-imidzsére, viszont az iPadekkel és MacBookokkal annyira nincsenek megelégedve az aktivisták.

Az Apple és a Greenpeace viszonya sosem volt egy kiegyensúlyozott történet. Az aktivisták korábban nagyon sokat támadták az Apple-t, mire a cég, részben ennek hatására, az utóbbi időben egyre nagyobb hangsúlyt fektettek a megújuló energiaforrásokra és a vállalat kizöldítésére. Ez annyira jól sikerült nekik, hogy januárban már zsinórban harmadszorra vihette haza a legzöldebb internetes cég nagydíját a cupertinói vállalat.

Igen ám, de a környezettudatosságot is többféleképpen lehet értékelni. Ennek megfelelően a Greenpeace-nek is több, különböző típusú kampánya van. Például a Clicking Clean, amit korábban megnyert az Apple, elsősorban az energiafelhasználás milyenségére koncentrált. Nem csoda, hogy egy 100%-osan megújuló energiaforrásokat felhasználó giga főhadiszállás mellett a díj csont nélkül Cupertinóban landolt. Azonban a Greenpeace ennyivel nem érte be, és egy újabb kampányt indított Rethink-IT néven, ami az újrahasznosíthatóságra fókuszál. Na, ezen a területen viszont már aránylag könnyű megizzasztani az Apple-t.

A Greenpeace fogta az iFixit csapata által kiosztott szerelhetőségi pontokat, megnézte, mennyire könnyen elérhetőek a szervizelési leírások, a cserealkatrészek és egyéb, a javításhoz fontos eszközök a termékekhez, majd osztottak, szoroztak és úgy lehúzták az Apple-t, mintha a vállalat étkezdéjében tapsifüles kisnyuszikat ennének reggelire benzinmártással.

A 13”-es MacBook Pro és a 2017-es Retina MacBook a tízből egyetlen egy pontot kapott, tekintve, hogy mindkettőnél igen bonyolult és macerás művelet még az aksicsere is, nem hogy egy kijelzőjavítás. Ráadásul mindkét műveletet csak speciális eszközökkel, szakszervizekben lehet megoldani. Az iPadek sem szerepeltek sokkal fényesebben a 10/2 pontjukkal, gondolom hasonló indokok miatt. Ezzel szemben az iPhone 7 és 7 Plus készülékek a könnyebb kijelzőcsere miatt hét pontot kaptak a tízből, ami már egy fokkal jobban közelít ahhoz a képhez, amit az Apple kommunikál magáról.

Ha mindez a beolvasás nem lenne már önmagában elég lesújtó az Apple-re nézve, érdemes elolvasni a Greenpeace közleményét is, amivel tovább forgatják a tőrt Tim Cook zöld szívében:

Manapság a technológiai eszközöknek igen rövid a lejárati idejük. Az IT cégek, mint amilyen az Apple, a Samsung vagy az LG, olyan eszközöket terveznek, amik nem tartósak. Mindemellett drágává és nehézzé teszik a javíthatóságot, úgy, hogy közben vagy egyáltalán nem, vagy csak nagyon rövid idejű garanciát vállalnak, és nem biztosítanak javítási útmutatókat és cserealkatrészeket. Ezt hívják tervezett elavulásnak […]

Az olyan készülékek megalkotása, amelyeknek egyszerű a javítása, és amelyeket hosszú távú használatra terveztek, a legjelentősebb lépés afelé, hogy egy vállalat csökkentse a környezetre gyakorolt hatását.

Hab a tortán, hogy a Greenpeace még egy petíciót is írt az Apple, Samsung, LG hármasnak, amiben arra szólítják fel a cégeket, hogy ugyan gyártsanak már javítható és tartós termékeket.

Hirtelen nem is tudom eldönteni, melyik a szórakoztatóbb: a Greenpeace naivitása, hogy majd az enyje-benyjéjükre megtérnek a vállalatok, és hatásukra mostantól az iPhone 40 évig fog működni, ha pedig elromlik, a nagypapa majd megforrasztja a sufniban; vagy a tockos, amit a Apple kapott.

Forrás: 9to5mac

Ha kifejezetten foglalkoztat az Apple és a környezetvédelem kapcsolata, akkor ebben a dossziéban sokat olvashatsz a témáról.

Karácsony 2018

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!