imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

10+1 rejtett Safari-trükk

Ismered bármelyiket?

Nőtt a PC piac, Macből azonban kevesebb fogyott


Elsősorban a Microsoftnak “köszönhetően” tapasztalhatunk hét folyamatosan csökkenő év után pozitív számokat. Az Apple számai mögött egyértelmű okok állnak. 

A Gartner rendszeresen elemzi többek között a PC eladások világpiacát, amiből rendszeres jelentéseket közöl. A legfrissebb riportban 2019 negyedik negyedévéről és az egész éves teljesítményről kaphatunk átfogó képet.

Eszerint a karácsonyi szezon kifejezetten jól sikerült a PC forgalmazóknak: összesen 70,6 millió egységet adtak el, ami 2,3%-os növekedés az előző év hasonló számaihoz képest. Az év végi ralinak köszönhetően az addig csökkenő tendenciát mutató éves eladási szám is zöldbe fordult: 2019-ben 261 millió egységet adtak el a Gartner szerint, ami 0,6%-os növekedés 2018-hoz képest. Ez pedig az első növekedési szám 2011 óta! Mindezt úgy, hogy a három legnagyob gyártó egész évben küzdött az Intel CPU-k hiányával, anélkül még jobb évet zárhattak volna.

Mikako Kitagawa, senior elemző szerint a hosszú évek csökkenését követő meglepetésszerű növekedés hátterében az áll, hogy a fejlett piacokon (Egyesült Államok, EMEA, Japán) rengetegen frissítettek Windows 10-re. Mivel  a Windows 7 támogatása idén leáll, ezért szerinte továbbra is folytatódni fog a növekedés, mert a fejlődő piacok csak most lépik meg majd a tovább nem halogatható cseréket.

A legnagyobb nyertese ennek a hullámnak egyértelműen a Lenovo és a Dell, akik egyaránt több, mint 1 millió készülékkel többet adtak el tavaly, mint a megelőző évben. A Dellnél ez 12,1%-os növekedést jelent, így gondolom pukkan pár pezsgő a sales és a pénzügyi részlegeken a bónuszok megérkezését követően.

Az Apple ezzel szemben továbbra is csökkenő számokat mutat, 3%-kal kevesebb Macet adtak el 2018-hoz képest a becslések szerint (az Apple egy ideje nem közli a pontos eladási darabszámokat). Ez a szám pedig egyáltalán nem meglepő, és szerintem alapvetően nem negatív Tim Cookék szemszögéből.

A macOS fronton nincs olyan frissítési kényszer, mint ami a Windowsos gépeknél hajtja most a piacot, kiszámíthatóbb és hosszabb a termékek életútja. ami pedig ennél is fontosabb: míg 2018-ban elsősorban az alsóbb kategóriás Maceken volt a hangsúly (MacBook Air), 2019-ben két top kategóriás gépet mutattak be.

A Mac Pro és a 16″-es MacBook Pro is vélhetően nagyobb profitmargint hoz Cupertinónak, mint pár 150 ezer forintos dömping laptop. Ráadásul mindkét gép forgalomba kerülése jelentősen csúszott, és nem igazán tudták már menteni az Apple idei első pénzügyi negyedévének (vagyis 2019 utolsó negyedévének) eladási számait.

Ha számítanak a vezetőségnek a darab eladási számok is, akkor igyekezzenek minél előbb piacra dobni azt a kisebb Magic Keyboardos MacBook Prót, mert nem csak én sóvárgok rá annyira…

Érdekesség, hogy míg a hat nagy gyártó pozitív, vagy nulla körüli eredményeket tudott felmutatni az eladásokban, addig az összes többi gyártót együtt nézve 10% feletti csökkenést láthatunk. Nehéz piac a számítógép, és nem lesz könnyebb bárkinek belépnie, vagy akár megmaradnia a kicsik közül a következő években sem.

Forrás: Gartner

Apple Watch sosem látott árakon!

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!