imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Gyorsan merül az iPhone-od?

Azonnal frissíts iOS 13.1.1-re!

Oliver Schusser – Nyugodt erő az Apple Music élén


A nagy múltú Billboard online kiadványa átfogó portrét készített Oliver Schusserről, az Apple Music tavaly kinevezett vezetőjéről. A magazinnak nem csak magát az új kormányost, de csaknem kéttucat bennfentest is sikerült megszólaltatnia, így egészen részletes képet kaptunk róla.

Oliver Schusser 2018 tavaszán, 14 évnyi Apple-múlttal a háta mögött került a Music élére, de már karrierje kezdete óta a digitális zene világában dolgozott olyan vállalatoknál, mint a Bertelsmann Music Group, vagy a Napster. A szakember csaknem másfél évtizeden keresztül munkálkodott az iTunes-birodalom nemzetközi sikerein, de az új streaming szolgáltatás felépítésében is aktív szerepet vállalt.

Az Apple Music vezéreként a producer Jimmy Iovine-t váltotta, aki a Billboard forrásai szerint igencsak megosztotta az alkalmazottakat az exkluzív előadókra, dokumentumfilmekre, és videoklipekre fókuszáló hatalmas költekezéseivel. A riport megállapításai alapján úgy tűnik, hogy az utódnak már sikerült összefognia a csapatot, s nem csak kollegái, de a külsős szereplők is elismerően nyilatkoznak róla.

Jen Walsh, a Shazam és a Beats 1 igazgatója valódi partnerként jellemzi Schussert, aki egy nevét elhallgató kiadóvezető szavait idézve pont az a „felnőtt”, akire az Apple Musicnak szüksége van. Egybehangzó beszámolók alapján jól ismeri a neki dolgozó csapatokat, megjegyzi a születésnapokat, s kész segíteni akár olyan apró feladatokban is, mint a kávébeszerzés. Rachel Newman, az Apple Music szerkesztőségének feje szerint Schussert azt teszi igazán sikeressé, hogy az üzleti és a stratégiai készségek mellett vezetői szerepének emberi oldalához is remek érzéke van. A cikk szerzője személyes találkozásuk alapján egyszerűen csak „teuton Barack Obamaként” írja le a vezért, utalva ezzel német származására és megtörhetetlen nyugalmára.

A portré rámutat, hogy az új kinevezettnek egy olyan időszakban kell helytállnia, amikor meredeken nő a szolgáltatások szerepe az Apple életében, hiszen egyre inkább ezek minősége válik az elsődleges szemponttá a vásárlói döntésekben is. Ami Schusser eddigi ténykedését illeti, a frissítések gyakoribbá tétele mellett a tavalyi év újdonsága volt a top 100 listák, valamint a személyre szabottabb playlistek bevezetése. A vezér elmondása szerint az összeállításoknál igyekeznek a kézi kiválasztásra helyezni a hangsúlyt, mivel sokkal inkább hisznek az emberi kurátorok munkájában, mint a nyers algoritmusokban. A sikertelenségét látva nem félt elkaszálni a Music közösségi platformját, a Connectet, de új területek felfedezésétől sem riad vissza, hiszen gőzerővel folyik az Apple saját zenekiadójának elindítása is.

A cikk Schusser érdemei között említi, hogy több nagy céggel sikerült megállapodást kötnie. Decembertől például az Amazon otthoni asszisztense, az Alexa is támogatja az Apple Musicot, a Verizon mobilszolgáltatónál pedig bizonyos előfizetési konstrukciók részévé tették a szolgáltatást. A német szakember kiemelkedő együttműködési képességére a portré több helyen is rámutat, számos kiadói forrás szerint a cég jóval nyitottabb és kezdeményezőbb partnernek bizonyult a kinevezése óta eltelt időszakban.

A Billboard riporterének nyilatkozva Schusser elmondta, hogy céljuk az előadók, a kiadók, és a dalszerzők kedvenc platformjává válni, olyan szolgáltatássá, ahol a művészek az elsők. A cikk itt emlékeztet az Apple márciusi döntésére, amikor egyedüli szereplőként nem fellebbeztek az amerikai Szerzői Jogdíj Bizottság ítélete ellen, mely a dalszerzőknek juttatott részesedés mértékének 5%-os emelésére kötelezte a szolgáltatókat. Ezzel kapcsolatban Schusser megjegyzi, hogy mindig kulcsfontosságúként tekintettek a szerzőkre, s ezért fizettek nekik már korábban is az iparági átlag felett.

A jövőt illetően Schusser optimista hangot üt meg. Elmondása szerint elégedett azzal, ahová az Apple Music négy év alatt eljutott, s folyamatosan dolgoznak azon, hogy a legjobb partnerek lehessenek minden szereplő számára. Hatvanmillió előfizetővel a hátuk mögött a további növekedés kulcsát Ázsia, Afrika, és Latin-Amerika feltörekvő piacainak meghódításában látja, melyhez úttörőként kell rájönniük, hogy miként lehet digitális szolgáltatásokból profitálni ezekben a régiókban.

Forrás: Billboard

iPhone XR akár 0 Ft önrésszel és 0% THM-mel

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!