imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Itt az új MacBook Pro 16" 2019

Mi pedig leteszteltük

Őszinteségre kötelezi az előfizetést kínáló fejlesztőket az Apple


Nincs többé trükközés az árak kiírásával. A legnagyobb figyelmet a valódi, ténylegesen fizetendő összegnek kell kapnia.

Az Apple a múlt héten frissítette az App Store-ban szereplő, előfizetést is kínáló alkalmazásokra vonatkozó irányelveit. A változtatás véget vet az olcsó trükközéseknek és egy ismét egy fokkal szebb hellyé varázsolja az alkalmazásboltot.

Pár hónapja írtunk róla, hogy bizonyos alkalmazáskészítők milyen tisztességtelen trükkökkel próbálják behúzni az előfizetésekbe a felhasználókat. A technikák között szerepelt a 3 napos „ingyenes próbaidő“, ami után persze rögtön egy évet számláztak ki; vagy a “dark pattern” nevezetű trükk, amivel szintén az előfizetés megkezdésére csalták rá a felhasználókat.

Ennél egy fokkal klasszikusabb a biztosítók, webhostok, telekommunikációs cégek által is előszeretettel alkalmazott, szintén nem túl etikus megoldás. Ebben az esetben hatalmas betűkkel kiírják, hogy az előfizetés csak havi 1 dollár, de azt csak 2 oldallal és egy regisztrációval később tudod meg a fizetésnél, hogy az ajánlat, amúgy csak abban az esetben érvényes, ha egyszerre kifizetsz 112 évet előre, különben 10 dollár havonta.

Előbbieket az Apple már rég kipaterolta az App Store-ból, a mostani szabályfrissítéssel pedig az utóbbi szürkezónás megoldásoknak vetett véget.

Innentől kezdve az előfizetést kínáló szolgáltatásoknak leghangsúlyosabban azt az árat kell feltüntetniük, amennyit a felhasználó ténylegesen fizetni fog a vásárlás pillanatában.

Kevésbé hangsúlyosan persze kiírhatják, hogy havi lebontásban mennyivel jobban járnak a népek, és mennyire megéri az egyszerre több költéssel járó csomag választása, de pirossal villogó neonnyíl ezekre az ajánlatokra nem mutathat. Példákat is mellékeltek a regulához, amiből egyértelműen kiderül, mit várnak el a jövőben.

Az Apple számára rendkívül fontos, hogy a felhasználói egy biztonságos, bizalmi közegben érezzék magukat, amikor az App Store-ban vásárolnak. Ahol nem átverésekre, lehúzásokra, hanem értékteremtő, minőségi alkalmazásokra számíthatnak. Hiába nem nevezhető szó szoros értelmében csalásnak a most kitiltott taktika, egész egyszerűen egy olyan kiskapu, ami ezt a bizalmi légkört roncsolja. Ezt pedig nem hagyja az Apple. Nagyon helyesen!

Forrás: The Verge

iPhone XR akár 0 Ft önrésszel és 0% THM-mel

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!