imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Őszinteségre kötelezi az előfizetést kínáló fejlesztőket az Apple


Nincs többé trükközés az árak kiírásával. A legnagyobb figyelmet a valódi, ténylegesen fizetendő összegnek kell kapnia.

Az Apple a múlt héten frissítette az App Store-ban szereplő, előfizetést is kínáló alkalmazásokra vonatkozó irányelveit. A változtatás véget vet az olcsó trükközéseknek és egy ismét egy fokkal szebb hellyé varázsolja az alkalmazásboltot.

Pár hónapja írtunk róla, hogy bizonyos alkalmazáskészítők milyen tisztességtelen trükkökkel próbálják behúzni az előfizetésekbe a felhasználókat. A technikák között szerepelt a 3 napos „ingyenes próbaidő“, ami után persze rögtön egy évet számláztak ki; vagy a “dark pattern” nevezetű trükk, amivel szintén az előfizetés megkezdésére csalták rá a felhasználókat.

Ennél egy fokkal klasszikusabb a biztosítók, webhostok, telekommunikációs cégek által is előszeretettel alkalmazott, szintén nem túl etikus megoldás. Ebben az esetben hatalmas betűkkel kiírják, hogy az előfizetés csak havi 1 dollár, de azt csak 2 oldallal és egy regisztrációval később tudod meg a fizetésnél, hogy az ajánlat, amúgy csak abban az esetben érvényes, ha egyszerre kifizetsz 112 évet előre, különben 10 dollár havonta.

Előbbieket az Apple már rég kipaterolta az App Store-ból, a mostani szabályfrissítéssel pedig az utóbbi szürkezónás megoldásoknak vetett véget.

Innentől kezdve az előfizetést kínáló szolgáltatásoknak leghangsúlyosabban azt az árat kell feltüntetniük, amennyit a felhasználó ténylegesen fizetni fog a vásárlás pillanatában.

Kevésbé hangsúlyosan persze kiírhatják, hogy havi lebontásban mennyivel jobban járnak a népek, és mennyire megéri az egyszerre több költéssel járó csomag választása, de pirossal villogó neonnyíl ezekre az ajánlatokra nem mutathat. Példákat is mellékeltek a regulához, amiből egyértelműen kiderül, mit várnak el a jövőben.

Az Apple számára rendkívül fontos, hogy a felhasználói egy biztonságos, bizalmi közegben érezzék magukat, amikor az App Store-ban vásárolnak. Ahol nem átverésekre, lehúzásokra, hanem értékteremtő, minőségi alkalmazásokra számíthatnak. Hiába nem nevezhető szó szoros értelmében csalásnak a most kitiltott taktika, egész egyszerűen egy olyan kiskapu, ami ezt a bizalmi légkört roncsolja. Ezt pedig nem hagyja az Apple. Nagyon helyesen!

Forrás: The Verge

BYEback - készülékbeszámítás

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!