imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Nyerj AirPods Prót az iSTYLE-tól

Iratkozz fel a hírlevélre!

Prémium streaming-előfizetés érkezhet a YouTube-tól?


Újabb versenytársat kaphat az Apple és az Amazon, a YouTube ugyanis komoly erőfeszítéseket tesz, hogy beszálljon a streaming-üzletbe. Még jobban, mint eddig.

A YouTube elképzelése, hogy olyan harmadik fél általi streaming-szolgáltatásokat építsen be a kínálatába, ahogy teszi azt az Apple az Apple TV-csatornák vagy éppen az Amazon az Amazon Channels esetében. Bár a tárgyalások már megkezdődtek, sajnos egyelőre semmiféle hivatalos információ nincs ezek állapotáról. Sem arról, hogy kik lehetnek a YouTube célpontjai, sem arról, milyen fázisban van éppen a projekt. A YouTube szóvivője nem kommentálta a hírt.

Egyelőre nem tiszta, hogy a jelenleg is futó YouTube TV felfuttatása lenne-e a cél. Itt havi 49,99 dollárért nézhetőek különböző amerikai TV-csatornák, mint a Fox, az NBC, a CNN vagy éppen az ESPN. Ráadásul nem csupán a csatornák korlátozódtak az USA-ra, de a nézők is, a YouTube TV egyelőre csupán Észak-Amerika-szerte elérhető. Persze olyan külsős szolgáltatások most is elérhetőek, mint a Showtime vagy a Starz, ennél azonban komolyabb partnerek kellenek, ha Európát, illetve a világ többi részét is meg akarják célozni.

Ami egyértelműen látszik, hogy a céljuk a szolgáltatások népszerűsítése, valamint a felhasználók egy fedél alá gyűjtése. Ugyanis akár egy új platform alatt, akár a YouTube TV keretein belül újabb lehetőség nyílik majd arra, hogy a többi Google-höz, vagy akár YouTube-hoz kapcsolódó szolgáltatásokat reklámozzák. Sőt, innentől a csomagajánlatok, az ingyenes feliratkoztatási lehetőségek is remek opciók lehetnek a felhasználók megtartására.

Látva, hogy az 50 dolláros ár ellenére is 2 millió feliratkozója van a YouTube TV-nek, könnyen belátható, mekkora lehetőségek vannak még a streaming piacban. Főleg, ha számításba vesszük azt az adatot, mely szerint az Amazon és az Apple 30-50% részesedést kap a partnerekhez érkező feliratkozásokból. És valószínű, hogy a kaliforniaiak is hasonlóan jó tárgyalási pozícióban vannak.

Forrás: The Information

Egy gyors kérdés: van köztünk olyan, aki hagyományos TV-t gyakrabban néz, mint a hasonló streaming-szolgáltatók videóit?

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!