imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Az Apple bemutatta az

iPhone 11, 11 Pro és 11 Max készülékeket!

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Problémák adódtak a Super Mario Run körül


Még nincs egy hete, hogy végre megérkezett a jó előre beharangozott Nintendo játék iOS-re szánt verziója, máris gyűlnek a sötét fellegek. A befektetők aggódnak, a játékosok pedig nem biztos hogy azt kapják a pénzükért amit vártak.

Érthető módon, ha egy játéknak az iPhone 7 bemutatója előtt külön műsoridőt szentelnek, akkor az nagy elvárások elé fog nézni. Főleg, ha egy olyan híres cég adja ki mint a Nintendo. Három hónap várakozás után, múlt hét csütörtökön jelent meg a vízvezeték-szerelő kalandjainak mobilplatformra szánt verziója. Mi is kipróbáltuk, és bár az agyunkat nem dobtuk el tőle, összeségében azért tetszett a dolog. Úgy látszik másoknak is, pár nap alatt minden létező toplista élére kúszott, ami a kiadás körüli felhajtás fényében nem is annyira meglepő. A befektetők mégsem maradéktalanul elégedettek, legalábbis a Wall Street Journal egy friss jelentése szerint.

mobile_supermariorun_ipadpro_screenshot-only_05

Az egyik probléma, hogy a szép számok ellenére japánban nem sikerült elérni a listavezető pozíciót. Márpedig Japán azon kívül, hogy az egyik legnagyobb mobiltelefonos játékpiac, és az egyik legfogékonyabb ország az ilyen típusú játékokra, ráadásul Shigeru Miyamoto, a Mario készítőjének szülőhazája is. A másik nagy problémát az üzleti modellben látják a befektetők. Ami elég egyszerű: letöltöd a játékot ingyen, kijátszod a négy demo pályát, ha pedig többre vágysz akkor vehetsz másik 20 pályát 10 euróért. Igen ám, csak szerintük ez kevés. Mármint nem a 10 eurós ár, mert az kicsit még túlzó is (szerintem), hanem az, hogy nincsenek további jövedelemforrások.

A kézenfekvő „bezzeg a” példa természetesen a nyáron hatalmasat kaszáló Pokémon Go. A játék, ami miatt ezrek vándoroltak zombihordaként az utcákon ugye mindenféle fejlődési lehetőségeket, tojásokat stb. kínált plusz pénzért. Ezzel folyamatos, igen nagy bevételt termelve. És akkor még nem beszéltünk a különböző kiegészítőkről, mint amilyen a Pokémon GO Plus. Ezzel szemben a Super Mario Run semmi extra profitot nem képes termelni a plusz pályák megvásárlása után. És ezt nem segíti az sem, hogy a Nintendo egyik szóvivője megerősítette: a cég nem tervez sem ingyenes, sem fizetős további tartalmakat hozzáadni a játékhoz.

super-mario-run

Ennek pedig nem csak a befektetők, de a felhasználók sem örülhetnek igazán. Mert szép és jó, hogy van összesen 24 pályánk, de annyira azért nem hosszúak, hogy pár percnél tovább tartson a végigjátszásuk. Nyilván ahhoz, hogy az összes érmét és az összes rejtett tokent összeszedjük sokszor végig kell szaladni az egyes pályákon, de ez hosszútávon inkább idegesítő, mint szórakoztató.

Aki azt remélte, hogy a Mario úgy fog teljesíteni, mint a Pokémon, az nyilvánvalóan csalódni fog. De ennek elsődleges oka, hogy túl magas elvárásokkal álltak a játékhoz. A Mario üzleti modellje teljesen más, mint a Pokémoné. – mondta Hideki Yasuda, az Ace Research Institute egyik elemzője.

Márpedig a befektetők bizony nagy elvárásokkal álltak a dologhoz. A Nintendo saját, Wii U konzolának gyenge eladásai miatt a beruházók folyamatosan nyomást gyakoroltak a cégre, sürgetve a mobilos megjelenést. Ehhez képest az előrejelzések szerint a Super Mario Run mindössze 15 millió dollárt fog generálni az első hónapban, szemben a Pokémon Go, és egyéb kiegészítői 100 milliós teljesítményéhez, a júliustól szeptemberig tartó negyedévben.

SuperMarioRunHP

Igaz, a Mario egyelőre még nem jött ki Androidra, ami pedig jelentősen megdobhatja majd az eladásokat. Ugyanakkor az iOS-es verzió negatív kritikái jelentősen ronthatják az eladásokat a Google platformján is, legalábbis Motoi Okamoto, egykori Nintendo vezető szerint. Okamoto hozzátette:

Annak ellenére, hogy jól ki van dolgozva a játék, a fizetési struktúra közel sem ideális. A játékosok, akik azt látják az App Store-ban, hogy ingyenesen letölthető, könnyen csalódhatnak, miután pár pálya után fizetniük kell 10 eurót a további élményért. Vagy eleve csak fizetősen kellene árulni, vagy több ingyenes tartalmat szolgáltatni, ha már a free-to-download vonalat erőltetik.

Szegény Shigeru Miyamoto valószínűleg a jövőben kevesebb ilyen derűs interjút fog adni.

cover15

Forrás: 9to5mac és Wall Street Journal

Apple Watch sosem látott árakon!

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!