imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Érkezik az új iPad Pro

Magic Keyboarddal és minden földi jóval!

Reality Converter – új 3D-s megoldás Macre


A Reality Converter Maces alkalmazás béta verziója a tegnapi napon érkezett meg az Apple kínálatába. Az új app segít a fejlesztőknek konvertálni, megjeleníteni és testreszabni USDZ kiterjesztésű 3D objektumokat egy egyszerű drag & drop rendszerben.

Kezdjük is azt hiszem kicsit a fogalmak tisztázásával. Mert, amikor elsőre elolvastam ezt a hírt, leginkább csak pillogni tudtam, hogy mi van? Milyen converter, milyen 3D, milyen kit, AR meg VR.

A Reality Converter névre hallgató alkalmazás igazából egy már korábban bemutatott Reality Composerrel működik együtt. A Reality Composer egy olyan eszköz, aminek használatával a fejlesztők a külöböző AR élményeket tudnak tető alá hozni először prototípus, majd mindenki számára elérhető tartalom formájában.

A Reality Composert tavaly júniusban mutatták be a WWDC-n a RealityKit részeként. Azt hiszem, ez az a szekció a Keynote-ok során, amire soha senki sem figyel, kivéve, ha kifejezetten érdekelt a témában. Az app végső célja tehát tök egyszerű, biztosítani a lehetőséget, hogy a fejlesztők könnyebben integrálhassanak 3D tartalmakat az alakalmazásaikba.

Az új Reality Converter pedig ennek sokkal egyszerűbb megvalósításában segíti a fejlesztőket.

Az új Reality Converter app könnyebbé teszi USDZ 3D objektumok konvertálását, megjelenítését és testreszabását Macen. Egyszerűen csak vonszolj drag & droppal egyszerű 3D-s fájlokat, mint .obj,. gltf és .usd és konvertáld őket USDZ formátumra könnyedén, majd szabd testre tulajdonságaikat a saját textúráiddal és adj hozzá metaadatokat. Az alkalmazás lehetővé teszi, hogy előnézetben is megjelenítsd USDZ objektumaidat különböző megvilágítások segítségével, megannyi környezetben.

Az USDZ nyílt AR fájlformátumot egyébként 2018-ban vezette be az Apple az ARKit 2-vel iOS 12 alatt. A Pixarral közösen fejlesztett technológia a 3D modellezés során használt USD container fájlformátumot veszi alapul, de egy kicsit természetesen meg lett mókolva, hogy Apple környezeten fusson kiválóan és Z, azaz zero compression = nulla tömörítés formában működjön.

A vállalat implementálta az USDZ használatát natív alkalmazásaiba is. Így például a Safari, Üzenetek, Mail, Hírek és Jegyzetek appokban a virtuálisan renderelt 3D vagy AR objektumokat már ennek segítségével tekinthetjük meg.

A Reality Converter béta verziója már elérhető az Apple fejlesztői oldalán.

Forrás: AppleInsider, 9to5Mac

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!