imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Megjöttek az októberi Keynote meghívói

Kövesd velünk az eseményeket!

Rekord negyedévről jelentett az Apple


Tegnap hazai idő szerint késő este jelentett az Apple 2017 negyedik negyedévéről. A számok alapján a vállalat a legtöbb országban és a legtöbb termékével rekordot döntött. Jöjjenek a számok részletesebben.

Összességében a vállalat rekord negyedévet zárt. Az eladások 52,6 milliárd dollárt tettek ki, ami 12%-os növekedés az előző évhez képest. Ebből az Apple profitja 10,71 milliárd dollár volt. A világ majd minden piacán sikerült új rekordot felállítani, Kínában például 12%-os növekedést értek el a piaci részesedésben, míg Indiában megduplázták a bevételt az előző év számaihoz képest.

A felmérések szerint 69%-a azoknak, akik a következő 90 napban okostelefont szándékoznak vásárolni, új iPhone beszerzését tervezi. A vállalati szektoron belül még nagyobb ez a szám: a decemberi beszerzések alatt a cégek 80%-a tervez iPhone mellett dönteni, ez pedig a legmagasabb szám a készülék történetében.

Nem csoda (és nyilván az iPhone X-nek is köszönhető), hogy Tim Cook az ünnepek közeledtével a most következő negyedévben az Apple valaha volt legjobb negyedévét várja.

A piac is meglehetősen pozitívan reagált a jelentésre: az ez eddigi (rekord) 168 dolláros árfolyamról a kereskedés utáni órában (ekkor jött a jelentés) 173 dollárig lökték fel az árfolyamot, és ugyan volt pár elmozdulás, cikkünk írásakor is ebben a sávban mozog a vállalat papírjainak értéke.

Szolgáltatások

Egyre jobban tör előre az Apple a szolgáltatásokban, olyannyira, hogy a 30 milliárdos bevétellel már önállóan is egy Fortune 100-as üzlet lenne. A tavalyi számokhoz képest 24%-ot sikerült nőni, az App Store pedig már a Google Play bevételének közel kétszeresét generálja.

25 millióval sikerült növelni a fizető előfizetők számát 210 millió főre. Az Apple Music konverziós rátája (hány ingyenes szolgáltatást igénybevevő felhasználó fizet is végül elő) 75%-kal magasabb az indulásnál mért számoknál. Az iCloud is kétszámjegyű növekedést ért el a felhasználók átlagos havi számában és a bevételekben egyaránt.

iPhone

Hiába a rossz időzítés, az iPhone 8 és 8 Plus volt a legkeresettebb iPhone modell, miközben 46,7 millió készüléket adtak el az időszak alatt, ami ismét növekedés a tavalyi 45,5 millió készülékhez képest.

Azonban egyértelműen látszik, hogy az iPhone X iránt hatalmas az érdeklődés. Ezért most azon dolgoznak, hogy a következő negyedévben ki tudják szolgálni az igényeket, és minél több ember kezébe juttassanak az új csúcsmodellből. Valószínűleg ezen is múlik majd az új rekord bevétel.

A kiterjesztett valóság (AR) egyre fontosabb az Apple-nek, így mára az iOS 11 lett a legnagyobb AR platform, több mint 1 000 ilyen alkalmazással. Cook egy kérdés kapcsán külön az AR megjelenését az Apple termékekben ahhoz hasonlította, mint amikor 2008-ban elindították az App Store-t.

iPad

A korábban egyre rosszabb számokat hozó iPad esetében az új modellek úgy tűnik eddig hozzák a számokat, sorozatban a második negyedévben ért el kétszámjegyű növekedést. Összesen 10,3 millió iPadet adtak el, mely 4,83 milliárd dollár bevételt generált.

Mac

A Mac vonal is az eddigi legjobb negyedévét zárta a legnagyobb bevétellel. A tavalyi 4,89 millió eladott készlékhez képest az idei záró negyedévben 5,39 millió Macet adtak el, mely 7,17 milliárd dollár bevételt jelent.

Apple Watch

Az Apple okosóra eladásai továbbra is szárnyalnak: a harmadik negyedévben ért el 50% feletti növekedést. A teljes kategória (hordozható eszközök) 2016 negyedik negyedévéhez képest egyébként 70% közeli növekedést ért el, és már ez az ágazat is önmagában egy Fortune 400 bevételét generálja.

Széles paletta

Egy kicsit még vissza az iPhone X és 8 induláshoz. Az iPhone 8 Plus induláskor állítólag jobban teljesít, mint a korábbi két Plus modell. Az iPhone X esetében pedig Cook ismét kiemelte, hogy folyamatosan dolgoznak a gyártás felgyorsításán, és hétről-hétre egyre több megrendelést tudnak majd kielégíteni. Ahhoz képest, hogy az iPhone X tele van új technológiával, alapvetően elégedett az eddigi számokkal.

Arra a kérdésre, hogy mennyire széles lett a paletta az árak tekintetében, Cook azt válaszolta, hogy a vállalat igyekszik kielégíteni a lehető legszélesebb bázis fogyasztói igényét. Ezért kapható az elérhető áru SE modell, illetve, először a vállalat történetében, három prémium kategóriás új készülék.

 

iPhone XS | Részletre is

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!