imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Nyerj AirPods Prót az iSTYLE-tól

Iratkozz fel a hírlevélre!

Rengeteg 10,2 hüvelykes iPad fogyott az ünnepi szezonban


Az IDC elemzőcég nemrég publikálta a táblagépek piacáról szóló friss jelentését. Az adatok alapján az Apple-nél még a csökkenő globális kereslet ellenére is sikerült növelni az eladásokat.

Az IDC összeállítása a 2019-es ünnepi szezonra (az októbertől december végéig tartó időszak), valamint az egész éves statisztikákra fókuszál. Az iPad mindkét bontásban remek eredményeket produkált, ám a tavalyi év utolsó hónapjaiban különösen jól futott az Apple szekere a táblagépek piacán. Az elemzőcég szerint ez elsősorban a szeptemberben frissített 10,2 hüvelykes alapmodellnek köszönhető, amely az adott időszakra eső eladások közel 65%-át adta, azaz körülbelül 10,3 millió példány fogyott belőle.

A belépő iPad segítségével az Apple piaci részesedése így 2019 utolsó negyedévében 36,5 százalékra duzzadt, ami 6,9 százalékos növekedés 2018 megegyező időszakához képest. Az eladások összesen 22,7%-al emelkedtek az egy évvel korábbi ünnepi szezon 12,9 milliós mennyiségéhez viszonyítva.

Az IDC teljes évre vonatkozó statisztikákat is közölt. Ezekből az derül ki, hogy 2019 egészében véve is remekül sikerült az iPadnek, ami a piacról viszont nem mondható el. A globális eladások ugyanis csaknem kétmillió tablettel 146,2-ről 144,1 millióra csökkentek, miközben a leszállított iPadek száma 43,3 millióról 49,9 millió darabra nőtt. Ez azt jelenti, hogy egy év alatt 29,6-ról 34,6 százalékra ugrott a cupertinóiak piaci részesedése, ami egy szép kerek, 5 százalékos növekedést ad ki.

2019-ben az Apple tehát egy zsugorodó tortából is képes volt nagyobb szeletet kihasítani, míg a dobogós gyártók többsége csökkenő számokkal küzdött. A második helyezett Samsung tabletjeiből 1,7 millióval kevesebb fogyott tavaly, mint 2018-ban (23,4 millió helyett 21,7 milló darab), a harmadik Huawei pedig félmilliós visszaesést könyvelhetett el (14,6 millió helyett 14,1 millió darab). A negyedik helyezett Amazon ugyanakkor 1,2 milliós növekedést produkált, az ötödik Lenovo pedig a zsugorodó piac miatt úgy növelte 0,1%-al a piaci részesedését, hogy közben 300.000-el kevesebb táblagépet adott el, mint 2018-ban.

Ha hihetünk az iPad Pro frissítéséről szóló pletykáknak, akkor a 2020-as eredmények is jól alakulhatnak, ráadásul az alapmodell ráncfelvarrása sem zárható ki, hiszen korábban az ötödik és a hatodik generáció között is csak egy év telt el.

Forrás: IDC

Apple Watch sosem látott árakon!

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!