imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Megérkezett az AirPods Pro

az Apple legújabb fülese!

Rengeteget fejlődött Siri az elmúlt évben


Feltették neki ugyanazokat a kérdéseket, mint tavaly ilyenkor, és érezhetően többre tudott válaszolni. De vajon hol helyezkedik el a többi digitális asszisztenshez képest tudásban?

A Loup Ventures elemzője, Gene Munster összeállított egy 800 kérdésből álló listát, majd ezt szépen sorjában felolvasta a vezető digitális asszisztenseknek, azaz Alexának, Sirinek, a Google Assistantnak és Cortanának a hozzájuk tartozó hardveren, azaz egy Amazon Echón, egy HomePodon, egy Google Home Minin illetve egy Harmon Kardon Invoke-on.

A kérdések 5 kategóriába rendezhetők: helyismeret, kereskedelem, navigáció, információkérés, parancs. A kísérletnek két értékelési szempontja volt: egyrészt, hogy az asszisztens egyáltalán megérti-e a kérdést; másrészt, hogy helyes választ is tud-e rá adni. Előbbi a technológiának ezen fokonán már nem különösebben izgalmas, mindegyik versenyző 99% fölött teljesített.

Utóbbival kapcsolatban viszont már nagyobbak az eltérések. Természetesen idén is a Google Assistant vezet, a 87,9%-os pontosság magasan az élre vitte. Ami azt illeti, a Duplexes demó óta számomra nagyon úgy tűnik, hogy ez még jópár évig egész biztosan így is marad.

Bravúros módon viszont a dobogó második fokára Siri lépett a 74,6%-os találati pontosságával, valamivel beelőzve ezzel Alexát. A bravúros jelző azért jár, mert a fejlődés ugrásszerűnek mondható. Tavaly ilyenkor ugyanis az asszisztens még csak (ugyanezeknek) a kérdéseknek az 52,3%-ára felelt helyesen. Elnézve a diagramokat úgy tűnik, hogy elsősorban a navigáció területén történt előrelépés.

Alexa 72,5%-kal nincs sokkal lemaradva ettől, míg leggyengébben a Cortana teljesített, a feltett kérdéseknek 63,4%-ára tudott megfelelő válasszal szolgálni.

Forrás: MacRumors

iPhone XR akár 0 Ft önrésszel és 0% THM-mel

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!