imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Megérkezett a Powerbeats Pro

az iSTYLE üzleteibe!

Speciális edzéstípusok hozzáadása az Edzés alkalmazáshoz


Hivatalosan is beköszöntött a tavasz, és talán egy kicsit motivál arra is, hogy több időt töltsünk a szabadban időnként egy kis testmozgással egybekötve. Ehhez természetesen elengedhetetlen az Apple Watch, hiszen valljuk be ki ne akarná nyomon követni a szorgos munkával elért fejlődést.

Egészen pontosan 2017 óta az Apple-nek köszönhetően számos sportot monitorozhatsz az okosórádon, kezdve az alpesi síeléstől a röplabdáig, de olyan tevékenységet is megtalálsz, mint például a taichi, test és szellem karbantartása, horgászat, regenerálódás és a személyes kedvencem a curling (magyarul jégteke, vagy csúszókorong).

A félreértések elkerülése végett, a Workout (magyar nevén Edzés) alkalmazás csak Apple Watchon érhető el, az itt tárolt adatok pedig bekerülnek a Egészség és a Tevékenység alkalmazásokba az iPhone-odon. Szóval nem kötelező, de azért érdemes lehet bevinned a megfelelő adatokat az iPhone-odba is, kezdve a megfelelő sporttevékenység kiválasztásával.

Miért érdemes többféle tevékenységet is hozzáadnod az apphoz?

A Workout app először a legáltalánosabb tevékenységeket jeleníti meg, mint például a kültéri és beltéri futás, gyaloglás és az egyéb fülön található tevékenységek. Amint elkezded használni az alkalmazást, a legutolsó tevékenységeid jelennek meg a főoldalon.

Ha edzeni támad kedved, könnyedén választhatsz ezek közül is. A még egyszerűbb használat érdekében pedig akár a kedvenc sportjaidat is hozzáadhatod az Apple Watch listához, melyek a hozzáadás után az iPhone-odon is megjelennek majd, a monitorozásnak ezek után pedig semmi sem szabhat határt. Ez abban is segít az órának, hogy felismerje az adott edzéstípust, és akár visszamenőlegesen is hozzá tudod adni.

Hogyan tudod hozzáadni a kedvenc sportodat?

Ha egy olyan edzéstípust kezdtél el, ami nem szerepel a listában – ilyen például a golf -, első lépésként az ‘Egyéb’ fülre kell koppintanod.

  • Nyisd meg az Edzés alkalmazást az Apple Watch készülékeden
  • Görgess amíg meg nem jelenik az Egyéb edzéstípus, majd nyomd meg a startot
  • Fejezd be az edzést a képernyő jobbra húzásával és koppints a Befejezésre
  • Ha végeztél megnézheted az edzésről készült összegzést. Ezután koppints az Edzés elnevezése elemre.
  • Görgess végig az ABC sorrendbe rendezett listán és válaszd ki a sportot
  • Koppints a kívánt edzéstípusra, majd a Mentésre.

Legközelebb, ha megnyitod az Edzés alkalamzást, a fenti példa szerint a golf szerepelni fog a főoldalon található listában. Ehhez hasonlóan, a telefonod Tevékenység és Egészség alkalmazásaiban is meg fog jelleni a sport.

Egyéb lehetőségek az edzések monitorozására

Mint ahogy már említettem, az Edzés alkalmazás adatokat továbbít az iPhone-odon található Tevékenység alkalmazásba. Arra az esetre, ha más sportokat is szeretnél monitorozni vagy még összetettebb és részletesebb elemzésekre lennél kíváncsi, számos app áll a rendelkezésedre. Ezek nagyjából mind ugyanúgy működnek: letöltöd őket az órádra, ami sport közben gyűjti az adatokat, majd az iPhone-odon kapsz róla egy színes szagos elemzést, szép ábrákkal és komplex statisztikákkal fűszerezve.

Vessünk egy pillantást a legnépszerűbbekre:

Futás

Strava, Runkeeper, Nike Run Club, Endemondo, Runtastic

A felsorolt alkalmazások többnyire ugyanazokkal a funkciókkal szolgálnak, ami leginkább a különféle mérésekben merül ki: távolság, időtartam, átlagos sebesség, jelenlegi pulzusszám. Természetesen akadnak eltérések az appok között, gondolok itt a különböző kihívásokra, közösségi funkciókra vagy a designra. A megfelelő app kiválasztása alapos kutatómunkát igényel, a legjobb ha már az elején kiválasztod a legjobbat, hiszen ha sokat váltogatsz ezek között nem feltétlenül kapsz pontos adatokat. Itthon is elég népszerű sportnak a számít a biciklizés, szinte már mindenki kiskorától kezdve űzi, és hát valljuk be tavasszal kezdődik csak igazán a szezon. Van egy jó hírem! A fent említett appok közül a legtöbbet bringázáshoz és síeléshez is használhatod.

Edzőterem és otthoni edzés

Streaks Workout

Nagyjából csak 6 perced van magadra egy nap? Nos, így is könnyedén fitt maradhatsz. A Streaks Workout alkalmazás 6, 12, 18 és 30 perces edzésterveket biztosít a felhasználók számára. Gyerekjáték!

Gymaholic

Ha kellően benne vagy a súlyemelésben, ezt az appot neked találták ki. Az alkalmazás nyomon követ minden sorozatot és ismétlést, illetve segít a megfelelő technika elsajátításban is.

Pedometer++

A Pedometer++ alkalmazás nyomon követi a lépéseidet, és motiváló értesítéseket küld az eredményeidről. Ráadásul más tevékenységekhez is használhatod, mint például a futás vagy a hegymászás.

Természetesen mindegyik apphoz fel tudnánk sorolni pro és kontra érveket. Szerencsére van miből válogatni. Használhatod a jól bevált Tevékenység és Edzés alkalmazásokat – ezek szinte összes edzéstípust tudják monitorozni, de minden edzéshez külön-külön is választhatsz alkalmazásokat. Te inkább az egyszerűségre esküszöl vagy szeretsz bogarászni az adatok között? Ráéreztél már a sportos élet édes ízére?

Szerinted melyik a legjobb Watch beállítás? Írd meg nekünk kommentben!

iPhone 40 000 Ft kedvezménnyel

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!