imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Retina MacBook Air

Teszteltük a méltó trónörököst!

A srác, aki egy iPhone X-en tervezett játékot a metrón


Az Apple az iOS-es App Store Today szekciójábam időnként megjelentet egy-egy érdekes történetet különböző indie fejlesztőkről. Ezúttal egy olyan független játékkészítőt mutattak be, aki munka utáni “levezetésként“ kezdett fejleszteni. A telefonján…

Véleményünk szerint nagyon jót tett az App Store-nak az iOS 11-gyel érkező teljesn megújulás. Szép, igényes felületet alakítottak ki, jól átlátható minden, simulékonyak az animációk és egyebek. Azonban nem csak a külsőségekben érdemes újdonságok után keresgélni. Rögtön ott van például a kurátorok által szerkesztett Today fül, napi játék és alkalmazás ajánlókkal, illetve egyéb tartalmakkal.

Ebbe az utóbbi kategóriába tartozik az úgynevezett Indie Spotlight „rovat“, amelyben időről-időre bemutatnak egy-egy arra érdemes független fejlesztőt. Ha valaki kiérdemelte a figyelmet, akkor az Jonathan Topf, a Monument Valley 2-n végzett dizájn munkája azt hiszem magáért beszél. Topfnak van azonban saját projektje is, Trick Shot néven.

A játék nevéből kitalálható, hogy egy nagyon egyszerű koncepcióra épül az egész: lődd be a labdát a dobozba. Igen ám, de ezt mindenféle érdekes fizikával megáldott tárgyak nehezítik, így egy idő után elég nehézre tud fordulni a feladat. A Trick Shot 2 a napokban látott napvilágot, ennek alkalmából beszélgetett az Apple a fiatal fejlesztővel.

Mint kiderült, az egész egyfajta mellékprojektnek indult. Topf ugyanis a Trick Shot jelentős részét akkor tervezte meg, amikor éppen hazafelé vagy odafelé tartott a Monument Valley-t fejlesztő Ustwo Games irodájába dolgozni tömegközlekedéssel. Mondhatnánk, hogy szegény Topf munkaalkoholista, pedig valójában elég jól meg tudta ideologizálni, miért akart dolgozni munka előtt és után is:

Rájöttem, hogy amikor benne vagy egy nagy projektben, jó hogy ha van egy egyszerű kis játék, amin dolgozhatsz – egyfajta gondolat tisztázó. Segít abban, hogy új perspektívát nyisson a látásmódodban, amikor mélyen benne vagy valamiben.

Azt hiszem, erre szokták azt mondani, hogy a munkája a hobbija is egyben. És ez még nem minden. Amikor belefogott a Trick Shot 2 elkészítésébe, Topfnak az az alapelve volt, hogy minél egyszerűbben és gyorsabban tudjon új ötletekkel kísérletezni, megvalósítani. Ehhez pedig létrehozott egy iPhone és iPad kompatibilis „pályakészítőt“, hogy ha bármikor ötlete támad, azt gyorsan le tudja jegyezni. Innentől kezdve pedig nem volt megállás.

Még én magam is meglepődtem, hogy mekkora hatással volt ez a tervezési folyamatra. Rengeteg ötlet jött a mindennapi világ mechanikájából, mozgásaiból. Tapasztalatom szerint a legjobb ötletek akkor jönnek, amikor a gondolataim szabadon bolyonganak – például a metróban, vagy bevásárlás közben. Sőt, egyszer még zuhanyzás közben is összeraktam egy pályát, minekután az iPhone X vízálló.

Innen már csak egy lépés volt, hogy Topf implementálja a pályakészítőt a Trick Shot 2-ba, amelynek így ez lett az egyik legfontosabb újítása. Csak pár kattintás, és máris összedobhatsz magadnak egy pályát, amit akár megoszthatsz az ismerőseiddel is. Igazából minden játékos megoszthatja kreálmányait mindenkivel, így sohsem kell attól tartani, hogy egyszer kimerül a játék.

iPhone XR | Részletre is

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!