imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Nyerj AirPods Prót az iSTYLE-tól

Iratkozz fel a hírlevélre!

Super Bowl 2020: ezek lesznek a legjobb reklámok idén


Az amerikai-futball legfontosabb eseménye következik hétvégén: az 54. Super Bowl. Rengetegen vannak, akik a mérkőzést szeretik nézni, sokan vannak, akik a Half Time Show miatt maradnak fent olyan sokáig, és akadnak néhányan, akik az ilyenkor érkező reklámokért bolondulnak. Most utóbbiaknak kedvezünk egy kicsit.

Hogy pontosítsam a felvezetést: a döntőbe jutott Kansas City Chiefs és a San Fransisco 49ers hazai idő szerint egész pontosan hétfőn 00:30-kor kezdi majd meg a mérkőzést, melyet Miamiban, a Hard Rock Stadiumban rendeznek. És, hogy miért is érdekesek ilyenkor a reklámok? Miért készülnek egy-egy ilyen hirdetésre több hónapot, akár egy teljes évet a márkák, cégek marketing/médiacsapatai?

A válasz természetesen a nézettségben keresendő: az Egyesült Államokban például a 2015-ös Super Bowl a valaha volt legnézettebb élő TV-adás, melyet 114,4 millió követtek. De a többinek sem kell szégyenkeznie, 2009 óta az összeset legalább 98 millióan nézték. Nem csoda, hogy egy 30 másodperces spot ára nagyjából 5,6 millió dollár, legalábbis a Fox idén nagyjából ennyiért adta a lehetőséget a megjelenni vágyóknak. Igen, ez 1,7 milliárd forint, egy 30 másodperces helyért a közvetítésben.

És, ahogy majd a listában láthatjuk, elég sokan képesek kifizetni ennyit. Igaz, 1:30-on túl nem nagyon ment senki, bár arról sajnos nincs információnk, hogy ezt a TV társaságok szabályai miatt, vagy az így is 16 milliós árcédula miatt nem szaladtak feljebb.

(SPOILER: Aki esetleg szeretné őket élőben, a Super Bowl alatt megtekinteni, az most forduljon el.)

Amazon

Az Amazon videójában Ellen DeGeneres és Portia de Rossi szerepel, akik azt próbálják elképzelni, milyen lehetett az emberek élete Alexa (vagy más személyi aszissztensek) nélkül.

Audi

Az Audi már rutinos hirdetőnek számít, az idei lesz a 11. szereplésük. Ők Maisie Williamset hívták segítségül, aki a Jégvarázs ‘Let it Go’ című számát énekli, méghozzá egy e-tron Sportback első ülésén.

Cheetos

Az egyik kedvencem a felhozatalból. Rövid, tömör, megragad a fejedben, és még dallamtapadásod is lesz tőle. És nem utolsó sorban ötletes, méghozzá brutálisan. 10/10.

Donald Trump

Természetesen innen sem maradhat ki a politika, Donald Trump két darab 30 másodperces reklámmal indul csatasorba.

Google

A Google inkább az ellentétes érzelmeinkre hat ezzel a reklámmal, a videó egyszerre szomorú, megható és elgondolkodtató. A kisfilm egy öregedő úrról szól, aki a Google virtuális aszissztense segítségével próbál visszaemlékezni néhai feleségére.

Facebook

A Facebook totális újoncként lép színre az idei Super Bowlban, ugyanis még sosem készítettek reklámot az amerikai-futball ünnepéhez. A reklámmal a február 2-án érkező bejelentésüket akarják promózni, melynek apropója a Facebook csoportok. Ennél többet azonban egyelőre nem tudni, erről valószínűleg egy külön cikkel érkezünk majd.

Addig is itt van néhány videó, ahol Chris Rock vagy éppen Sylvester Stallone szerepel, a főszerepben pedig totálisan a rock áll. Van itt rock zene, Chris Rock, hegymászás (angolul rock climbing), vagy éppen kő-papír-olló, ahol ugye szintén játszik a kő, azaz rock szójáték. Szóval minden kőkemény, a többiről meg február 2-án.

Microsoft

A Microsoft idei reklámja a 49ers támadókért felelős segédedzőjéről, Katie Sowersről szól, aki az első női edző lesz a Super Bowlok történetében. Mindezt persze az NFL mérkőzéseinek hivatalos eszközével, a Surface tablettel megtámogatva.

Pepsi

Bár azt nem tudjuk, most éppen mit ártott nekik a Coca-Cola, összességében kedvesek, hogy megemlítik őket is a videóban. Persze álcázva, de azért nem sok piros dobozos kóla van, akik valódi ellenfelei a Pepsinek. Na mindegy, a lényeg úgyis az, hogy nincs benne cukor. Oh, és még egy. Ha nem ismernéd fel őket a videóban: az egyik Missy Elliott, a másik H.E.R.. Meg ne kérdezd…

Porsche

2 és fél perc tömör gyönyör. Van itt minden, ami kell: Porsche Diesel traktor, Carrera GT, 930 Turbo, 917K, 918 Spyder, új 911 Carrera, ’74-es 911 RS, 911 GT2 RS és persze akit üldöznek, a Porsche vadonatúj fejlesztése, a teljesen elektromos Taycan. Sőt, a szemfülesek kiszúrhatták a reklámban a még le sem leplezett 992 GT3-at, csak hogy teljes lehessen a Porsche fanok extázisa.

Pringles

A Pringles egyenesen az Adult Swim Rick és Mortyját hívta segítségül, akik egy 30 másodperces spotot készítettek a chipsesek számára. Többet azt hiszem nem is kell mondanom, beszéljen helyettem a videó.

A bővített listát itt találod: Business Insider

A teljes listát pedig február 3-án, hajnali fél 1-től láthatod, a KC Chiefs és a SF 49ers főszereplésével.

Neked melyik tetszik a legjobban?

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!