imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Megérkezett az AirPods Pro

az Apple legújabb fülese!

Szinte a semmiből lépett a Google elé a kínai versenytárs


A Canalys jelentéséből kiderül, hogy 2019 második negyedévében a Baidu nagyon nagyot futott tavalyhoz képest. Teljesítményével az Amazonon kívül mindenkit megelőzött.

A Baidu kínai nagyvállalat elsősorban a kereső oldaláról (baidu.com) lehet ismerős, ami gyakorlatilag a Google kínai megfelelője, de egyéb területeken is terjeszkedik. Amerikai versenytársához hasonlóan okoshangszórókat is gyárt, valamint nem kis lépésekben kacérkodik a mesterséges intelligenciával sem. Olyannyira, hogy tervezett már önvezető buszt, és a kínai kormány egy fejlesztési tervében egymaga felel az önvezető járművekért.

Az okoshangszóró piac globálisan 55,4%-kal nőtt a tavalyi év azonos időszakához képest, derül ki a Canalys piacelemző cég jelentéséből. Ez 26,1 millió eladott okoseszközt jelent. Ebben elsősorban az Amazonnak, a Google-nek és a Baidunak volt óriási szerepe.

A listát idén is a remekül muzsikáló Amazon vezeti. A cég növelte az eladásait 61,1%-kal, bár a Baidu sikerének és a piac általános növekedésének hatására ez mindösszesen 0,9%-os emelkedést jelentett a piaci részesedés tekintetében. Az azonban nem valószínű, hogy ez majd könnyeket csal az Amazon vezetőinek szemébe, mert még így is a piac egynegyedét uralja a maga 25,4%-os részével.

Idén, ahogyan az már korábban kiderült, a második helyért a Baidu és a Google harcolt meg. Mégha a végeredményt le is spoilereztük, érdekes lehet, hogy a “kínai Google” tavalyhoz képest nagyon messziről indulva verte meg a hozzá profilban legközelebb álló, etalonnak számító amerikai óriást. Még akkor is, ha ez csak egy termékkategória: azért jelzésértékű, hogy Kína már rég nem csak az ócska utángyártott műanyag szemétben utazik.

A Google 4,3 millió okoshangszórót adott el, ami tavalyhoz képest majdnem 20%-os csökkenés. A jelentés szerint a Google-nek át kellene alakítania a termékpalettáját, ha újra fel szeretné kelteni a vásárlók érdeklődését. Ezzel szemben a Baidu a 4,5 millió eladott okoseszközzel 37-szeresére növelte az eladásait az előző évi eredményéhez képest. Ilyen erős globális piacnövekedés mellett is 0,7%-ról 17,3%-ra nőtt a piaci részesedése.

Továbbá meglepő, hogy a Google határon túli eladásai arányaiban mégis nőttek 42%-ról 55%-ra. Ez nem volt másképpen az Amazonnal sem. Ők viszont 32%-ról jelentős össznövekedés mellett tornászták fel 50%-ra. Az egész kínai piac pedig duplázta a tavalyi negyedéves eladásokat, ami összesen egy elképesztő 12,6 milliós számot jelent. Az amerikai eladásoknak ez több, mint a kétszerese. Amerika így 6.1 millió eladott egységet tudhat magáénak.

Az Apple a Homepoddal nem is fért be a top 5-be idén. Az eladások valahol 1.2 és 1.4 millió körülre sikerültek. Annak ellenére, hogy a Homepodból 75-80%-kal több darab fogyott, mint tavaly, ez még mindig kevés. Az Apple érdekes módon a kezdetektől csak alig pár országban árulja a terméket, időnként egy-egy országban elindítja, de ez a bővítés is nagyon ritka. A másik probléma pedig az, hogy ez az iparág nem igazán az Apple profilja. A cég High-end termékeket gyárt egy lényegében olcsó hardver + zseniális szoftver recepttel jól működő piacra.

Mit gondoltok, folytatódik a tendencia és jövőre az Amazont temeti majd a nemzetközi sajtó?

Forrás: techcrunch.com

iPhone XR akár 0 Ft önrésszel és 0% THM-mel

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!